Ga naar inhoud


signaal verdelen binnens huis


Gast badair

Aanbevolen berichten


Als ik je vraag goed begrijp, dan wil je meer ontvangers in huis hebben, maar gebruik makend van één coax kabel.

 

Elke receiver heeft een LNB nodig. M.a.w. , wat jij wilt is niet mogelijk.

 

Wil je twee sat receivers in huis hebben, dan heb je nodig:

 

( in geval, dat je met alle twee receivers twee dezelfde sats wil ontvangen) :

2 maal twin LNB en 2 maal 2/1 switches.

En dus ook twee coax, elk receiver één coax.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Als ik je vraag goed begrijp, dan wil je meer ontvangers in huis hebben, maar gebruik makend van één coax kabel.

Elke receiver heeft een LNB nodig. M.a.w. , wat jij wilt is niet mogelijk.

Wil je twee sat receivers in huis hebben, dan heb je nodig:

( in geval, dat je met alle twee receivers twee dezelfde sats wil ontvangen) :
2 maal twin LNB en 2 maal 2/1 switches.
En dus ook twee coax, elk receiver één coax.

Met vriendelijke groet, paardengek


Dit probleem was hier ook het geval dus inderdaad het kan niet zomaar, ik heb dit ook opgelost met twin lnb, dus 1 naar slaapkamer 1 naar huiskamer en een schotel op dak hispasat naar huiskamer voor een vaste opstelling, nu kan er dus naar astra gekeken worden in huiskamer en slaapkamer en D+ in huiskamer maar dit kan weer draadloos naar slaapkamer met AV(of utp wireless) setjes en naar deze ruimte, dus in feite kunnen we dus alles zien wat we willen met deze setup en alle 3 de ruimtes, noem het allemaal maar op video dvd mediabox sat tdt. En dit zelfs op elke lokatie opnemen zowel terug afspelen.

Moet toegeven het is een klote werkje hoor met al die kabels en wifi signalen maar als het eenmaal staat heb je best veel plezier.

Nu wil ik er nog aan toevoegen dat online internet tv van bijv. mijn laptop ook gestreamed wordt wifi door gehele huis, nadeel is heb enkel svhs connects en moet voor streamen naar composiet, maar daar stel ik zodra setup staat nog wel een vraag over hier.

Maar eind resultaat is wel dat met 1 twin lnb en 1 single lnb wel alles wat je wilt zien gekeken kan worden, tenzij er 2 films tegelijk komen die je wilt zien op d+ maar dat is ook zo opgelost met een leuke torrent download en die heerlijk via een mediabox af te spelen.

Dus signalen verdelen tja je kunt echt uit LEGIO manieren kiezen, maar vergeet niet dat zonder een twin tuner er niet 2 verschillende programmas op de zelfde bron gekeken kunnen worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...