Ga naar inhoud

Nieuwe PC heeft geen COMpoort meer, wat nu?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

zie foto deze gebruik ik icm met phoenix en naar STB.

kost 18 euro

ronald

post-8042-1318258824,1001_thumb.jpg

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb een nieuwe PC aangeschaft, deze heeft echter geen COMpoort meer.
Zijn COMpoorten los te koop in de vorm van een PCI-kaart?

Er zit ten alle tijden een aansluiting op je mainboard, kaart is niet nodig wel een com poort op een metaal plaatje wat je achterin je kast op 1 van de pci sloten kan vastschroeven, dus lijkt het er op alsof daar een kaart zit maar is niet zo, helaas kun je daar het pci slot dan ook niet meer gebruiken want de com poort zit in de weg.

En kabeltje steek je ergens op je mainboard waar moet je zo kunnen weten als je type mainboard weet en even surft of je moet een leuke handleiding mee hebben gekregen waar dat al in vermeld staat maar vaak wordt er vrijwel niets meer bijgeleverd dus zelfs geen driver cds meer.
Geplaatst:

Ik heb een Medion PC MD8808 gekocht.

Kan daar ook zo een COMpoort aangesloten worden dan?

De optie van USB naar serieel is opzich ook een goede, dan kan ik het enige vrije PCI slot gebruiken voor een IDE-poort om mijn tweede HD aan te sluiten.

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb een Medion PC MD8808 gekocht.
Kan daar ook zo een COMpoort aangesloten worden dan?

De optie van USB naar serieel is opzich ook een goede, dan kan ik het enige vrije PCI slot gebruiken voor een IDE-poort om mijn tweede HD aan te sluiten.

Jahoor ook op die medion, mooie is dat die com poort wel bij het mainboard wordt meegeleverd maar als je zo´n kompleet gebouwde pc koopt het er jammergenoeg niet bijzit.

USB naar serieel is een prima optie, maar er zit nogal wat verschil in de USB serial adapters en daar kan ik je nog weinig over vertellen want moet er zelf ook nog 1 aanschaffen. Ik heb op dit moment op geen enkele pc inclu laptop een serial poort maar wel een serial poort nodig.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen