Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 Via de nieuwsbrief van TV Vlaanderen zie ik dat er PVR-ontvanger werd goedgekeurd. Het zou gaan om de Arion AF9280 PVR. Heeft er iemand enig idee wat het verschil is tussen dit toestel en de Arion AF9300 PVR. Het typenummer AF9280 komt trouwens bij het googlen bijna niet voor en als ik kijk naar de specificaties lijkt mij dit veel op een AF9300. Greets
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 misschien heb je iets aan de handleiding die je kan downloaden vanaf de site van TV Vlaanderen ??
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 Heb al een keer die handleiding doorgenomen, vandaar mijn vraag gelet op de gelijkenissen tussen de toestellen. Ik heb de indruk dat het om hetzelfde toestel gaat, doch er sprake is van een andere typenummer omdat het pakket ook een CI-module van TV Vlaanderen met Smartcard bevat. Greets.
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 Er zitten wat verschillen tussen de 9280 en de 9300. Er staat een nieuwtje over op de prijsvergelijker voor satellietapparatuur.
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 Ok, bedankt. Verschillen zijn dus : - verschillende software - slechts 1 afstandbediening - geen USB-poort - slechts 2 ipv 4 gelijktijdige opname's (eigenaardig want de nieuwsbrief van TV Vlaanderen beweert het tegenovergestelde) Greets.
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 Klopt. Deze informatie komt van de importeur.
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 Moraal van het ganse verhaal, toch maar beter een 9300 PVR nemen. Greets.
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 Nou, als je naar de prijs kijkt: een losse AF-9300PVR CD met 80 GB harddisk kost al snel 440 euro. Een module plus smartcard (bij de 9280 meegeleverd!) kosten samen 130 euro. Opgeteld 570 euro, en dan is de adviesprijs van 549 euro van TV Vlaanderen dus behoorlijk scherp. Voor wie geen prijs stelt op een tweede AB of USB-optie is het geen slechte deal.
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 Vond in een webwinkel een 9300 met 80 Gb voor 400 Euro, komt ongeveer uit op de prijs van TVVlaanderen. (samen met module en smartcard) Las wel al op dit forum dat veel mensen de voorkeur geven aan de gewone versie en niet zo verslingerd zijn op de CD of TVV-goedgekeurde versies omwille van weinig software-ondersteuning. Greets.
Gast Geplaatst: 18 september 2006 Geplaatst: 18 september 2006 Inderdaad. In het Echostar/Arion-forum vind je meer over de modellen en hun software.
Gast Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 Is de SAB explorer twin tuner PVR geen alternatief en een pak goedkoper?
Jan Ambers Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 Dit is de omgekeerde wereld!!! Je koopt een ontvanger die werkt volgens een bepaalde norm, dan mag je verwachten dat de zenders/providers die die norm hanteren er op te ontvangen zijn... Gebeurt dat niet en ik zou voor die provider een geldig abo hebben, dan verwittig ik die provider en deel ik zoiets mede op een forum dat zulke zaken bespreekt... Komt er geen reaktie dan zeg ik mijn abo bij die provider op om voornoemde reden. Zijn er zo meerdere, dan is er rap een probleem van de baan, die desbetreffende provider zal zich haasten om die norm te respekteren! Hij heeft ook geraag iets tussen zijn boterham!
Gast Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 Jan Ambers, ik begrijp eigenlijk niet goed wat je bedoelt met je antwoord. Heb je het over de software-aanpassingen ? Greets.
Gast Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Ik heb het nu drie keer gelezen, maar ik snap het ook niet.
franstroch Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 er zijn verschillende alternatieven die goedkoper zijn ,onder meer de Inverto ook goedgekeurd door canaal digitaal
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen