Ga naar inhoud


Internet verbinding houdt geen stand


Gast JJK

Aanbevolen berichten

Ik heb een netwerkje van 1 Windows PC (XP) en een apple IMac. Via een Netopia modem zijn ze draadloos met het Internet verbonden. De Apple geen probleem, echter als ik na een paar uur weer achter de XP kruip zie ik dat de internet verbinding verbroken is. Een herstart brengt de verbinding weer tot stand, maar is natuurlijk erg lastig.

 

Heeft iemand wat tips, want ik begrijp er niets van. Verbinding met mijn Netopia is nog steeds 100%

Link naar reactie
Delen op andere sites


Definieer een paar uur eens?

 

Het lijkt er namelijk op alsof dit iets met het niet vernieuwen van de DHCP-lease te maken heeft, als het internet niet werkt, moet je eens kijken welk IP-adres je op dat moment hebt. Je kunt dit doen door bij Start -> Uitvoeren (Run) cmd in te typen waarna je op enter drukt, en in de DOS-box die dan verschijnt ipconfig in te typen (mogelijk gevolgd door /all als de netwerkkaart die je gebruikt in eerste instantie niet verschijnt). Als dit op 0.0.0.0 of 169.254.*.* (waar dat *.* van alles kan zijn) staat, is er iets met je DHCP-lease (die bijv. 1 uur is). Als het probleem opgelost wordt door in diezelfde DOS-box ipconfig /renew in te typen, hebben we het probleem iig te pakken.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...