Gast Geplaatst: 5 januari 2007 Geplaatst: 5 januari 2007 Ik heb Abel benaderd over het VOIP probleem: De kabel tussen splitter en modem mag maximaal maar 2 meter bedragen. Even een noodopstelling met laptop gemaakt. Wederom gebeld. Ingelogd op het modem maar de VOIP blijft unregistered. Er wordt nu een ticket aangemaakt en zal door Abel worden uitgezocht. Wordt vervolgd.....
Gast Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 Cobus R, wat was het probleem? Waarom had jij een maand lang een slechte upload en nu niet meer? Badre
Gast Geplaatst: 9 januari 2007 Geplaatst: 9 januari 2007 Dat weet ik niet opeens had ik wel de goede upload snelheid gelukkig en bij abel (Rones) weet het ook niet want ze hebben geen reactie meer gehad van bbned ze vroegen mij toen of ze een monteur langs mogen sturen en dat als het aan hun lag dat hun dan de monteur betalen en als het bij mij lag dat ik hem moest betalen en ik heb daar ja opgezegt en later s'avonds ineens was de upload wel in orde raar maar waar.
Gast Geplaatst: 10 januari 2007 Geplaatst: 10 januari 2007 Cobus R, dan is het vrij simpel. Abel heeft jouw probleem een maand lang niet serieus genomen of het heeft stil gelegen. Op het moment dat jij zei van: "stuur maar een monteur." Hadden zij een TT richting BBned gestuurd en werd het probleem direct opgelost. Ik denk dat het profiel op de DSLAM verkeerd stond. Iets wat BBned in 15 min kan oplossen, daarom zag jij s'avonds na werk een goede verbinding. Badre
Gast Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 Citaat: Terugkomen op het verhaal van Philisatter, zijn verbinding nagelopen waarbij er geen fouten zijn gevonden in het netwerk van BBned. Zijn modem trained in op: Trained downstream bitrate: 6720 kbps Trained upstream bitrate: 1024 kbps Hoe dat zit met VOIP moet ik hem verwijzen naar Abel of naar andere personen hier in dit forum. BBned doet helemaal niets met VOIP. Gr. Badre Badre, Nu na een week is de status dat na onderzoek bij Abel een opdracht verstrekt is aan de netprovider (BBned). Die zou met een oplossing moeten komen. Wanneer er een reactie komt is door Abel niet te zeggen. Ik weet positief blijven denken....
Gast Geplaatst: 13 januari 2007 Geplaatst: 13 januari 2007 philisatter, een reactie waarop? Er si niets mis met jouw DSL verbinding.Voor VOIP moet je toc echt bij Abel wezen. Mocht er iets anders wezen,laat het me weten. Badre
Gast Geplaatst: 15 januari 2007 Geplaatst: 15 januari 2007 Hallow! Het VOIP doet het! Echter nu is de Copperjet voor verschillende VOIP instellingen niet meer te benaderen. Inloggen met admin/admin lukt niet meer. Ga morgen wel weer met de helpdesk bellen.
Gast Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Ervaring is tot dusver redelijk. Begin November aangevraagd, op 20 December is de ADSL opgeleverd. Echter ipv 4 Mb komt de lijn niet verder dan 1700 kb en staat het modem op een RX van 2048. Veelvuldig bellen en mailen met Abel geeft slechts alleen de melding dat het probleem uitstaat bij BBned.... Daarnaast ook nog steeds geen E-mail adressen, home page of gratis virus scanner ontvangen. Blijf maar even afwachten of dit goed gaat komen.
kees kas Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Citaat: Hallow! Het VOIP doet het! Echter nu is de Copperjet voor verschillende VOIP instellingen niet meer te benaderen. Inloggen met admin/admin lukt niet meer. Ga morgen wel weer met de helpdesk bellen. Klopt, ze schermen het voip gedeelte af, user/user zou moeten werken voor de overige instellingen, ben wel nieuwsgierig naar hun antwoord. Begreep dat het nieuwe email platform van abel nu eindelijk af is. Aan "mijn abel" werken ze nog. Groet, Kees
Gast Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Ik heb vandaag gebeld; Het VOIP gedeelte is inderdaad niet toegankelijk. Ik krijg deze week de inlogcode voor MIJNABEL en de informatie over mijn emailaccount.
Gast Geplaatst: 17 januari 2007 Geplaatst: 17 januari 2007 Anko, onmogelijk dat jouw storing al zo lang uitstaat bij BBned. Ik zou maar met Abel bellen en vragen wat er exact aan de hand is en waar ze mee bezig zijn. Ze mogen bellen met BBned en de status opvragen en zijn verplicht jou daar een update van te geven. Badre
Gast Geplaatst: 21 januari 2007 Geplaatst: 21 januari 2007 Badre, Navraag geeft slechts de opmerking dat probleem openstaat bij BBned en dat Abel nog wacht op een antwoord waarom er 2Mb is opgeleverd ipv een 4Mb aansluiting. Blijft een beetje vreemd dat men zoveel tijd nodig heeft om ergens een parameter (?) aan te passen en de lijnspeed goed te zetten. Bij mijn vorige provider had ik gewoon een 3Mb zonder problemen. Misschien toch terug naar KPN... Anko
Gast Geplaatst: 21 januari 2007 Geplaatst: 21 januari 2007 Anko, nogmaals, het bestaat niet dat jouw snelheids issue zolang bij BBned uitstaat. Het aanpassen vande snelheid is 5 min werk. Ik zou wederom met Abel bellen en eisen dat ze kontakt zoeken met BBned om een update. Durf te wedden dat ze dat niet doen omdat er niets uitstaat bij BBned. Ik kan je wel helpen, wat is jouw Abel ordernummer? Badre
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen