Gast Geplaatst: 12 juli 2007 Geplaatst: 12 juli 2007 Citaat: Sinds begin van de week weer telefonisch bereikbaar; 1. Wireless Modem. Heb ik begin december telefonisch besteld als alternatief voor de Copperjet. Telkens geinformeerd naar de status. Ja meneer U staat boven aan de lijst, we hebben de manager/supervisor het bericht gestuurd. U hebt absolute prioriteit! Vandaag weer gebeld. U hebt nooit een modem besteld! Dan moet u een schriftelijke klacht indienen. Spijtig, ik kan u niet verder helpen! 2. Promo telefoon. Status vadaag; Meneer ik zou het echt niet weten wanneer u deze krijgt. Ik kan u niet verder helpen. 3. Promo virussoftware. Hierover kreeg ik van de week een mail met een downloadlink. 4. Portering KPN nummer. Is OK 5. Toegang tot MijnAbel. Is van de week samen met punt 3. geregeld. Echter sommige zaken op de site zijn niet toegankelijk. Het mooiste moet nog komen; Voor omzetting i.v.m. contract huidige ISP abonnement per 28-02-2007, echter 24 december was ik al over (nou ja over..). Nee, hoor u betaald geen abonnemenet tot 28-02-2007. Het is onze fout!!! Wat ligt er in de bus: Automatisch € 68,00 abonnementsgeld afgeschreven vanaf 24 december!! Wanneer komt er eens een einde aan deze ellende? € 150,00 aan 0900-kosten armer... Mijn rechtsbijstandverzekering heeft Abel gesommeerd mijn geleden schade te vergoeden. Na een aantal gepeperde brieven was er nog steeds geen reactie van Abel. De geleden schade heb ik vergoed gekregen van de verzekering. Abel dagvaarden is voor de een verzekering éénmaal duurder dan mij de geleden schade te vergoeden. Waarvan acte. Ik wacht met smart op 1 november 2007 als ik mijn oude en tevens nieuwe provider ga verzoeken de bestaande internet/telefoonverbinding te porteren. Overigens over de internetverbinding niets te klagen. Nooit weggevallen. De telefoonverbinding geeft een mindere kwaliteit geluid dan een KPN-lijn.
kees kas Geplaatst: 10 september 2008 Geplaatst: 10 september 2008 bron tweakers De Friese provider Abel Telecom is failliet. De klanten van de isp worden binnen drie weken overgezet naar een andere provider. Of de klanten extra moeten betalen voor de diensten van deze nieuwe provider, is nog onbekend. Het faillissement werd dinsdag uitgesproken door de rechtbank in Leeuwarden. Het faillissement komt niet als een donderslag bij heldere hemel. Al sinds de start van Abel Telecom in 2006 regende het klachten over de dienstverlening, onder andere op het Abel-topic op GoT. De klanten zullen binnen drie weken worden overgezet naar een andere provider, bevestigt woordvoerder Edwin Kramp van Abel Telecom tegenover Tweakers.net. "Het is gebruikelijk dat bij een faillissement de klanten worden overgenomen. Ik kan nog niet zeggen welke provider dat wordt, we zijn nog in gesprek. Van de overzetting zullen klanten weinig merken, hoogstens zal de internetverbinding er 's nachts een uurtje uit liggen." De klanten krijgen binnenkort bericht over de overzetting. "Ik weet niet of de klanten extra moeten gaan betalen bij de nieuwe provider, dat hangt van de onderhandelingen af", zegt Kramp. Abel Telecom kampte met twee miljoen aan schulden, schrijft het regionale dagblad Leeuwarder Courant. De woordvoerder wil niet zeggen waar het mis is gegaan met Abel. "Er speelden een hoop dingen. Schulden, te weinig klanten en nog meer", aldus Kramp. Abel Telecom had achtduizend klanten. De provider bood internet en telefonie aan en profileerde zich als een Fries, dus betrouwbaar bedrijf.
kees kas Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 bron: website abel telecom Deel van dienstverlening Abel Telecom overgedragen aan InterNLnet Deze mededeling betreft alleen de klanten van Abel Telecom die diensten afnemen welke geleverd worden door BBned. Dit zijn de volgende groepen klanten: - Abel Internet Bellen klanten (dus alleen telefonie van Abel en geen ADSL) - Abel ADSL (en Telefonie) klanten aangemeld voor 12 februari 2007 - Abel ADSL (en Telefonie) klanten aangemeld na 12 februari 2007 met netwerktype Oranje. De dienstverlening van Abel Telecom voor deze klanten is overgedragen aan InterNLnet. InterNLnet en Abel Telecom zorgen ervoor dat u als klant niet zonder internet en/of telefonie verbinding komt te zitten. InterNLnet zal de dienstverlening van Abel Telecom voor deze klanten volledig overnemen, conform de huidige afspraken die u met Abel Telecom heeft gemaakt. InterNLnet is een bekwame, behulpzame en betrouwbare provider die al ruim 12,5 jaar internetdiensten aanbiedt in heel Nederland. Met een deskundig team van ruim 120 medewerkers werkt InterNLnet aan een breed portfolio producten van hoge kwaliteit. Wat betekent de overgang naar InterNLnet voor de klanten van Abel Telecom? Alle klantcontracten met Abel Telecom worden overgedragen aan InterNLnet. Voor u als klant verandert er weinig. InterNLnet en Abel Telecom zorgen ervoor dat uw overgang soepel verloopt. Op korte termijn beginnen InterNLnet en Abel Telecom aan het feitelijk overzetten van de verbindingen. U blijft hetzelfde maandtarief betalen en u behoudt uw snelheid. Ook neemt InterNLnet de borgverplichting over en respecteert InterNLnet de contracttermijn die u met Abel Telecom heeft afgesproken. Moet u als klant nu iets doen? Nee, u hoeft momenteel niets te doen. Alle diensten blijven normaal functioneren. InterNLnet en Abel Telecom overleggen op dit moment over de wijze waarop de klanten worden overgezet. De dienstverlening zal door deze overgang naar InterNLnet op een hoog niveau blijven, omdat InterNLnet een sterke en professionele internetprovider is met meer dan 12,5 jaar Internet ervaring. U zult binnen enkele dagen een brief ontvangen van InterNLnet waarin u verder wordt geïnformeerd. Let op: het is op dit moment niet handig om op te zeggen en uw borg terug te vragen. Omdat Abel Telecom in faillissement verkeert, is de kans zeer klein dat borg terugbetaald kan worden. Daarnaast zijn er bij het merendeel van de overeenkomsten ook afsluitkosten van toepassing en volgt er een slotfactuur in geval klanten nog binnen de minimale contractduur opzeggen. We danken u voor uw vertrouwen in Abel Telecom de afgelopen jaren en verwachten dat wij hiermee voor u de juiste oplossing hebben gevonden.
Cobus R Geplaatst: 19 september 2008 Geplaatst: 19 september 2008 http://www.internl.net/index.php?option=com_content&view=article&id=394:product-manager-alice&catid=94:vacatures&Itemid=425 is dus eigenlijk ook alice als ik het goed heb. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
mereltje Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 http://klantenservice.internet.telfort.n...lde-vragen.aspx zoals je ziet gaat er ook een gedeelte van de klanten naar Telfort gr Willy Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Con Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: mereltje http://klantenservice.internet.telfort.n...lde-vragen.aspx zoals je ziet gaat er ook een gedeelte van de klanten naar Telfort gr Willy Gisteren brief van Telfort ontvangen, vannacht wordt alles overgezet en krijg binnenkort een nieuw modem. Ik ga er financieel op vooruit, was nu 17,95 kwijt en dat wordt 19,95 maar dat is dan wel inclusief huur KPN lijn. En nu maar eens zien hoe het nú met mijn snelheid gaat (klapperdeklap) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Abel heeft de E-mail-verzendstekker eruit getrokken terwijl de overgang naar Telfort nog moet plaatsvinden. Het blijft tot de laatste adem blijkbaar een . . . . club. Vul zelf in en kleur de plaatjes. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 28 september 2008 Geplaatst: 28 september 2008 Origineel bericht van: Con . . . Ik ga er financieel op vooruit, was nu 17,95 kwijt en dat wordt 19,95 maar dat is dan wel inclusief huur KPN lijn. . . . Niet waar dus, ik nog geen voip-in nummer dus blijf ik vastzitten aan belbudget van KPN, shiterdeshit, zonde hè? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
mereltje Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Origineel bericht van: Con Origineel bericht van: Con . . . Ik ga er financieel op vooruit, was nu 17,95 kwijt en dat wordt 19,95 maar dat is dan wel inclusief huur KPN lijn. . . . Niet waar dus, ik nog geen voip-in nummer dus blijf ik vastzitten aan belbudget van KPN, shiterdeshit, zonde hè? HG CC Een KPN lijntje kan nooit kwaad praat uit eigen ( Abel)ervaring ! Hoe is het nu met je snelheid ? groeten Willy Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Con Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Drama ten top. Wij nemen GEEN Telfort dus. Als eerste hebben we (mijn vrouw en ik) een aantal vragen gesteld op de site van die club (2 weken terug) en gewoon geen antwoord, lijkt sterk op het beleid van Abel. Deze week enkel antwoorden gekregen in de zin van "neem contact op met onze helpdesk" zonder in te gaan op de gestelde vragen. Vervolgens kregen we deze week voor het eerst een telefoontje. Eerst 3 mutsen (2 vrouwelijke en een mannelijke muts) die echt minder wisten dan de veelbesproken "Dennis" van Abel. Vervolgens vandaag gebeld door een redelijk ter zake deskundige. We moesten beslisen om accoord te gaan met de overname anders zou de stekker eruit gaan per 17 oktober. *da's lekker . . . Daarnaast verplicht om "hun"modem te kopen want ze geven geen ondersteuning op het modem wat we nu hebben, het werkt wel want we zijn tenslotte al een paar weken over . . . De overname van de koperen lijn is zonder portatie dus dat schiet ook niet op. Kortom volop ellende. We hebben parallel hieraan een abo aangevraagd bij FOL alwaar op voorhand de service wél goed is, althans, de antwoorden zijn kristalhelder, snel en bekwaam terwijl dat abo financieel beter past dan van Telfort. En de klachten op het grote www is bij FOL duidelijk minder dan de Telfort regen die je overla tegenkomt. Nu zegt dat niet alles want Telfort zal veel groter zijn, maar toch. Terug komend op jouw vraag. Mijn snelheid is stabiel op 1Mb want ik zit nog steeds zo'n 6900 meter van de centrale. Ik hoop dat FOL de snelheid nog iets op kan voeren. Maar das even afwachten. Ik heb vandaag maar de prepaid internetstick van T-mobile gekocht om te zorgen dat we zonder internet (en voor mij werk) komen te zitten. Dus als de overgang niet naadloos gaat hebben en blijven we in ieder geval verbinding houden. (€ 100,00 aanschaf ( €30,00 beltegoed) met een max van € 7,00 per dag. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
WPW Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Met een flatfee 3g abbo van kpn had je goedkoper geweest EN bergen meer snelheid. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Con Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Origineel bericht van: WPW Met een flatfee 3g abbo van kpn had je goedkoper geweest EN bergen meer snelheid. Ik denk iets te kort door de bocht WPW. Wij gebruiken het alleen als back-up als de KPN koper weer eens het slachtoffer is van een werklustige KPNner met zijn spa. En hebben het nu aangeschaft om gegarandeerd niet zonder internet te komen tijdens de overgang van Abel (nu Telfort) naar Free-online. Uit angst dus. Samenvattend zullen wij het in de basis niet gebruiken dan is pre-paid nu eenmaal veel goedkoper. Aanschaf € 100,00 incl. € 30,00 beltegoed, verbruik maksimaal € 7,50 per dag. Dus denk ik geen slechte keus, toch? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
WPW Geplaatst: 10 oktober 2008 Geplaatst: 10 oktober 2008 Mja das relatief, ik had er al langgg gelee een 3g zaak tusse gezet en de rest de deur uit, voor die paar tientjes per maand meer is dit het wel waard en als zakelijk doel aftrekbaar. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen