Ome Merde Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 bestaan er convertors of kabels om een USB-printer aan te sluiten op een parallele printserver ? andersom wel (dus een parallele poort omzetten naar USB) maar voor mijn "volgorde" kom ik bijzonder weinig tegen. de bedoeling is dat de USB-printer dan via een parallele printserver via een Novell-netwerk kan printen. het is niet mogelijk een USB printserver toe te passen, dit heb ik al met diverse pservers geprobeerd maar niet één is "echt" Netware compatible (en ze willen het liefst ook niet afwijken van hun universele printmethode). argh, merDe deze ruimte is te huur
WPW Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 Linksys print server werkt goed hoor en is volledig NDS 4/5 certified, usb en paralel. Je probleem zit'm in de usb power die er niet is. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Ome Merde Geplaatst: 20 september 2006 Auteur Geplaatst: 20 september 2006 hmmm, volgens de mannuh van GoT zou het niet mogelijk moeten zien i.v.m de parallele "praat" in beide richtingen, maargoed, ik zal ff bij Linksys koekeloeren. thnx [edit] de PSUS4 is USB echter geen Novell ondersteuning en de PPSX1 is parallel en ondersteund het wel echter moet het dus een USB pserver zijn[/edit] merDe deze ruimte is te huur
WPW Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 Die ppsx1 bedoelde ik ook maar dan de ppusx1 alleen is die nergens meer te vinden... Of deze dan: USB PRINT SERVER SINGLE PORT 10/100LAN, SPECS: MANUFACTURER: IOGEAR INC - MANUFACTURER PART NUMBER: GPSU01 - PRODUCT NAME: GPSU01 PRINT SERVER Usrobotics heeft ze ook. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Barabas Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 Waarom gebruik je geen NSLU2 icm cups. Als je hier een USB hub op aansluit kun je met meerdere USB printers werken en benaderen op basis van IP. Je printer adresseer je dan bv met: http://deNSLU2:631/Printers/Epsonlaserprinter Mooier en eenvoudiger kan haast niet! Dat zeg ik... lezen!
Ome Merde Geplaatst: 20 september 2006 Auteur Geplaatst: 20 september 2006 dit werkt ook i.s.m Novell Netware denk je ? google-voer, thnx ... morgen ff zoeken, hou je op de hoogte. merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen