Gast Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Citaat: Er is inderdaad nog steeds zeer veel onbekendheid bij de gemiddelde Nederlander ten aanzien van schotels waardoor meteen een link wordt gelegd naar buitenlanders. Ik vind dat canaldigitaal hier in de reklame-uitingen ook tekort schiet. De "er hangt iets moois in de lucht" TV campagne liet nou ook niet direct een standaard Nederlands gezin zien,in tegendeel. Ik had veel liever een reklame gezien met een duidelijk overdreven te rijk bekakt blank Goois gezin dat schotel kijkt vanwege de kwaliteit en prijs in plaats van een swingende neger. Niks tegen de zwarte medemens, maar het legt visueel de link tussen schotel en medelanders en hop, het vooroordeel is alweer bevestigd en de rest van de reklame wordt niet eens meer waargenomen. Dat ben ik met je eens ja. Veel kabelkijkers zien een schotel niet eens als een mogelijkheid. Die denken dat het ontzettend duur is en zeer lastig. Niks is minder waar zoals wij weten. CD moet zich veel meer op de autochtone Nederlanders richten, daar moet nog altijd een omslag plaatsvinden.
arnoldl Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 maar eerlijk is eerlijk ze zijn oerlelijk... ben blij dat ik een plat dak heb en hij dus uit zicht staat.. heeft m'n turkse buurman hem op de schuur gezet #!$$!#$@%
grunnsat Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Het lijkt mij dat in deze discussie twee zaken door elkaar gehaald worden. Volgens mij bekijkt het merendeel van de schotelbezitters slechts een beperkt aantal kanalen, en heeft ook geen behoefte aan meer kanalen. Identificeer die kanalen, zet ze op de kabel of een G.S.O. , en je kunt al die kijkers tevreden stellen. Dan kunnen al die ontsierende schotels van de gevels, want het is echt een foeilelijk gezicht. Vroeger zal je ook op de daken al die lelijke antenne harken, en toen de kabel kwam zagen de steden er echt beter uit zonder die harken op het dak. Je hebt echter ook een andere categorie kijkers die bijv. een draaibare schotel of een Wavefrontier met 16 lnb's hebben. Die hebben andere behoeftes en moeten hun schotel kunnen blijven houden. Overigens kan het ook zijn dat iemand op Astra nou juist een paar zenders wil zien die niet op de kabel zitten, dus die moet ook kunnen blijven kijken. Er moet daarom een compromis gevonden worden waarmee iedereen uit de voeten kan, en het lijkt mij dat zoiets mogelijk moet zijn.
alx Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Als je niet tekent, krijg je de woning dus niet. En de rechter heeft gevonnist in het voordeel van een woningverhuurder. Hoe is dat mogelijk, als allerlei wetten je vrijheid van nieuwsgaring zouden moeten garanderen? Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
W3ird_N3rd Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Citaat: Citaat: Er zijn in de ogen van Mitros tegenwoordig goede alternatieven: digitale televisie via de kabel en tv via internet. Dat zijn alternatieven, geen goede alternatieven. Beiden hebben geen vrije ontvangerkeuze missen een hoop zenders (waar welliswaar andere zenders voor in de plaats komen, maar dat maakt het nog geen alternatief, maar gewoon iets anders). Via de schotel missen er ook genoeg zenders die weer wel via de kabel beschikbaar zijn en alleen via de kabel beschikbaar zullen komen,dus die opmerking is niet geheel juist..... Ik begrijp je niet, dat is namelijk precies wat ik zei. Is Nilesat een alternatief voor Astra? Nee, het is iets anders. Kabel (al dan niet digitaal) is ook iets anders. En iets anders is geen alternatief. Cola is geen alternatief voor wijn en omgekeerd ook niet. Voor een aantal mensen is het mogelijk wel een alternatief, net als met de andere voorbeelden, maar niet voor iedereen. Citaat: maar eerlijk is eerlijk ze zijn oerlelijk... ben blij dat ik een plat dak heb en hij dus uit zicht staat.. heeft m'n turkse buurman hem op de schuur gezet #!$$!#$@% Je stelt je mening nu voor als een algemeen feit. Ze zijn naar jouw mening lelijk. Ik vind ze best mooi. grunnsat's idee klinkt wel goed. En het aantal schotels enigzins inperken door b.v. quad LNB's te gebruiken en schotels te delen en GSO's is ook niet erg als de functionaliteit gelijk blijft. Maar alles maar ruimen is imho niet goed. Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Citaat: maar eerlijk is eerlijk ze zijn oerlelijk... ben blij dat ik een plat dak heb en hij dus uit zicht staat.. heeft m'n turkse buurman hem op de schuur gezet #!$$!#$@% Soms wel...soms niet...niet alle schotels vind ik lelijk....en het is maar net hoe je die dingen kan of wil opstellen. In Den-Haag is een Schotel al per definitie fout geloof ik....dan wordt je direct bestempeld als allochtoon..begrijpelijk maar aan de andere kant ook een beetje sneu. Toen TRT van de Haagse kabel werd gehaald maalde er dus helemaal niemand om..rara hoe kwam dat... Simpel; de Turken hebben inderdaad bijna allemaal een schotel en helaas is in zo'n stad als DH bij de Hagenezen een schotel niet erg "done" ....er kleven daar compleet bepaalde beelden aan en op zich vind ik dat niet gek. Maar goed, zoals de Schilderswijk eruit ziet is niet echt fraai maar zonder die dingen wordt het niet veel fraaier hoor....er zijn belangrijker problemen denk ik dan. Waar het mij om gaat is dat die woningcorporaties wel heel bekrompen denken en dan olijk zeggen "de kabel biedt toch alles" ..... Want je moet maar genoegen nemen met de vroegere "nutsvoorzieningen".... Daar denk ik dus heel anders over.... Daarom zou ik ook het liefst níet afhankelijk zijn van dergelijke woningcorporaties of andere verenigingen.
Hoeba Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Jij en Grunsat hebben vast geen idee wat een GSO echt inhoud. Wil je alle zenders van alle satellieten, die je kunt ontvangen, in een GSO opnemen dan heb je me daar een schotelpark voor nodig, en dat willen jullie juist niet progageren, een GSO met maar 1 of 2 satellieten is een lachertje! Waarom weet je deze onzin ventileert weet ik niet, maar jullie werken vast bij een kabelbedrijf of woningbouw en moeten dit hier ventileren, om de discussie hier te sturen. Als dat zo is lukt dat mooi niet!!! Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Gast Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Hoeba, hou het gezellig aub. iedereen heeft recht op zijn mening.
W3ird_N3rd Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Citaat: Jij en Grunsat hebben vast geen idee wat een GSO echt inhoud. Wil je alle zenders van alle satellieten, die je kunt ontvangen, in een GSO opnemen dan heb je me daar een schotelpark voor nodig, en dat willen jullie juist niet progageren, een GSO met maar 1 of 2 satellieten is een lachertje! Waarom weet je deze onzin ventileert weet ik niet, maar jullie werken vast bij een kabelbedrijf of woningbouw en moeten dit hier ventileren, om de discussie hier te sturen. Als dat zo is lukt dat mooi niet!!! Welk gedeelte van "als de functionaliteit gelijk blijft" heb je niet begrepen? Er zijn ook mensen met een schotel puur gerucht op Astra 1, die kan je volgens mij wel met een GSO vervangen. Ik voor een kabelbedrijf werken? Da's toch wel aardig paranoïde hoor.. Waarom zou ik dan een topic als http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1159434/ schrijven? Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Gast Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Niet mee eens. Een leuke GSO leg je aan in gezamelijk overleg. Met een aantal van 8 satellieten heb je dan al gauw ieders voorkeur te pakken. Alle satellieten lukt nooit niet, dat is onbetaalbaar en ook niet nodig. De zeldzame sathunter blijft dan met zijn draaibare schotel werken en intussen ben je dan toch een flink aantal schotels kwijt. Een GSO systeem en één of twee draaibare schotels ziet er al een stuk beter uit als 50 schotels. Satelliet kijker tevreden, verhuurder tevreden en de omgeving tevreden. Daar gaat het uiteindelijk om.
Delano Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Zaten er niet wat juridische haken en ogen aan een gemeenschappelijke GSO? E.e.a. in het kader van het doen van finaciele afdrachten.
Gast Geplaatst: 22 september 2006 Geplaatst: 22 september 2006 Citaat: Mitros haalt schotels weg Financiële compensatie is er alleen voor de bewoners die destijds van de verhuurder toestemming hebben gehad om de schotel te plaatsen. Tuurlijk alleen voor deze mensen vanwege ze op deze manier proberen zo het toegezegde (wel/niet op papier) met 150€ het contact ongedaan willen maken Ikzelf zou in geen geval hier aan meewerken!! Diegene die zonder toestemming danwel aangegeven hebben een schotel te plaatsen hebben minder kans van slagen
Gast Geplaatst: 22 september 2006 Geplaatst: 22 september 2006 Niet alleen Mitros haalt de schotels weg: Klik
grunnsat Geplaatst: 22 september 2006 Geplaatst: 22 september 2006 Citaat: Jij en Grunsat hebben vast geen idee wat een GSO echt inhoud. Ik denk dat ik wel een redelijk goed idee heb. Citaat: Wil je alle zenders van alle satellieten, die je kunt ontvangen, in een GSO opnemen dan heb je me daar een schotelpark voor nodig, en dat willen jullie juist niet progageren, een GSO met maar 1 of 2 satellieten is een lachertje! Met een standaard G.S.O. kun je 16 input signalen doorgeven, ofwel 4 satellieten. Dit functioneert nog met DiSEqC 1.0/2.0, met meer kanalen zou je DiSEqC 1.1/2.1 nodig hebben, en dat wordt door veel eenvoudige receivers niet ondersteund. Ik heb zo het idee dat veel schotel bezitters in de grote steden de kabel gebruiken voor 'gewone' TV , en de schotel er bij hebben voor Arabische c.q. Turkse kanalen. Dat zijn geen draaibare schotels, dus die dingen zijn vast uitgericht op één satelliet voor Arabische dan wel Turkse kanalen. Met een G.S.O. kunnen die mensen dus nog veel meer kanalen ontvangen dan nu, want ze krijgen vier satellieten. Citaat: Waarom weet je deze onzin ventileert weet ik niet, maar jullie werken vast bij een kabelbedrijf of woningbouw en moeten dit hier ventileren, om de discussie hier te sturen. Als dat zo is lukt dat mooi niet!!! Gisteren werkte ik nog ik in de ICT, en met kabelbedrijven of woningbouw heb ik nog nooit iets te doen gehad (behalve als klant).
Gast Geplaatst: 22 september 2006 Geplaatst: 22 september 2006 Citaat: Niet alleen Mitros haalt de schotels weg: Klik Tja stel je toch voor dat de mensen daar tvsignalen uit andere landen kunnen zien zo ging het ook in Irak tijdens het bewind van Saddam.Mensen konden een kastje kopen waarmee zij alleen naar door Saddam toegestane kanalen konden kijken.
Aanbevolen berichten