Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mogelijk dat iemand een oplossing heeft voor mij,

Ik heb een pc met Windows XP (Prof) Deze liep steeds vast dus heb ik Windows XP opnieuw geinstalleerd. Voordat ik dit deed heb ik Killdisk gebruikt om met een schone schijf te beginnen. Na de installatie van Windows XP, zonder service pack 1 en 2, heb ik de drivers geinstalleerd.(Geluidskaart, videokaart en draadloos netwerkkaart. Hier gaat het weer fout. Als ik de PC opnieuw opstart, duurt het heel lang, een aantal minuten, voordat Windows volledig is opgestart. Voorbeeld is cofiguratiescherm, prestaties en onderhoud, systeem is niet te bereiken, evenals de internet, en netwerkverbindingen. Als Windows volledig is opgestart, doet ie het redelijk, al loopt hij tijdens het gebruik ook nog wel eens vast. Afsluiten is dan ook niet meer mogelijk.

Er zit een AMD Athlon 64 processor in met een 40 G harde schijf. Mijn vermoeden is dat de harde schijf aan vervanging toe is, mogelijk dat iemand een ander idee heeft.

Ik hoor graagde mogelijke oplossingen.

Bedankt vast.

Geplaatst:

google eens op hdd regenerator en dan de versie met een russiche naam Dmitriy ff branden en laat z'n werkt doen.

Succes

Geplaatst:

Beide bedankt voor de mogelijke oplossingen, ik ga vanavond kijken of dit werkt.

Kan dit ook de oorzaak zijn dat de USB-Poorten niet 100% werken?

Bedankt weer.

Geplaatst:
Citaat:
Beide bedankt voor de mogelijke oplossingen, ik ga vanavond kijken of dit werkt.

Kan dit ook de oorzaak zijn dat de USB-Poorten niet 100% werken?

Bedankt weer.

Ja dit kan, ik heb hier 1 pc appart staan waarvan USB niet goed is windows xp hangt hier ook op, en moet er in die doos dus ooit nog eens nieuw mainboard. Want na zelfs een PCI USB kaartje erin gestoken te hebben ging het na maand of 2 weer fout(met onboard USB uitgeschakeld in bios), dus hij staat nu te verstoffen wat eigenlijk zonde is voor een 3ghz amd duron.

Ook als je een kale win XP hebt zijn er nog geen USB 2.0 drivers aanwezig waardoor USB 2.0 hardware trager zal werken en windows zal melden dat dit apparaat sneller kan. Maar volgens mij werkt het verders dan wel prima enkel erg veel trager.
Geplaatst:

Je kunt Speedfan even downloaden en draaien.

Die leest de S.M.A.R.T. data uit je harde schijven en geeft een indicatie over de prestaties en levensduur van je harde schijf (zal dat maxtor tooltje ook wel zo doen).

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen