Ga naar inhoud

ervaringen gevraagd m.b.t devolo "draadloos"

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wel niet echt draadloos maar heeft iemand ervaring met internet via het stopcontact, max snelheid, max te overbruggen afstand, storingsgevoeligheid, inpluggen in verschillende e-groepen etc. (devolo is zo'n merk, misschien zijn er nog meer merken)

Geplaatst:
Citaat:
wel niet echt draadloos maar heeft iemand ervaring met internet via het stopcontact, max snelheid, max te overbruggen afstand, storingsgevoeligheid, inpluggen in verschillende e-groepen etc. (devolo is zo'n merk, misschien zijn er nog meer merken)

Gaat hij dan:

"Devolo Microlink dLAN High Speed Ethernet-over-Power Starter Kit 85 Mbps". Deze Starter Kit bevat twee adapters, twee netwerkkabeltjes (Ethernet RJ 45), een cd-rom met software en een mini-handleiding. Een volledige Nederlandstalige handleiding staat in PDF-formaat op de cd-rom.
De adaptertjes zijn 80 x 63 x 37 mm en lijken op een blauw plastic voedingsblok van een GSM of zo: vooraan een ingebouwde stekker, onderaan een plug waarin een gewone netwerkkabel past.

De installatie
Heb je al een netwerkje, dan is de installatie simpeler dan simpel. Je trekt de netwerkkabel uit de pc, steekt die in een Devolo en de Devolo in het stopcontact. Zet de pc in de gewenste kamer, steek daar de tweede Devolo in een stopcontact en met één van de meegeleverde netwerkkabels verbind je die Devolo met de pc. Enkele seconden later ben je opnieuw aan het surfen.

Overal in huis heb je verbinding over het elektriciteitsnet

Is dat al? Niet helemaal, je netwerkje is nu even veilig of even onveilig als een onbeschermd draadloos netwerk. Devolo schrijft dat je met zijn toestelletjes afstanden tot 200 kunt overbruggen. Woon je op een afgelegen hoeve, dan is dat inderdaad alles aan installatie. In tegenstelling tot draadloze netwerken kun je immers nooit van op straat verbinding maken omdat daar natuurlijk geen stopcontacten voorhanden zijn. Woon je echter in een appartementsgebouw, dan zou het wel eens kunnen dat je buur ook zo'n Devolo heeft. Hier komt dan de meegeleverde software ter hulp.

BRON: diskidee.nl

Dit Beantwoord je meeste vragen wel lijkt mij.
Geplaatst:

Dank voor je moeite, maar dit verhaal ken ik, maar ik zoek eigenlijk iemand die dit als huisnetwerk draaiend heeft en vanuit die toestand zijn/haar bevindingen kan vertellen.

Ik ben van plan dit toe te gaan passen tussen mijn huis en een schuur op ca 30m afstand, waarbij de electriciteitsgroepen verschillend zijn. Gleuf graven en kabel trekken is me te vermoeiend. En mijn huidige modem/router vervangen door een draadloze set vind ik eigenlijk kapitaalvernietiging.

Geplaatst:
Citaat:
Dank voor je moeite, maar dit verhaal ken ik, maar ik zoek eigenlijk iemand die dit als huisnetwerk draaiend heeft en vanuit die toestand zijn/haar bevindingen kan vertellen.
Ik ben van plan dit toe te gaan passen tussen mijn huis en een schuur op ca 30m afstand, waarbij de electriciteitsgroepen verschillend zijn. Gleuf graven en kabel trekken is me te vermoeiend. En mijn huidige modem/router vervangen door een draadloze set vind ik eigenlijk kapitaalvernietiging.

Gaat het gerust toepassen want het werkt gewoon prima, dit is al uitgebreid aan de orde geweest in engeland waar dit systeem al erg populair is trouwens, ik heb nog geen meldingen gezien van eventuele storingen en 85mbit is ok wat snelheid betrefd zo snel haal jij je data niet van het net en ook kopieren gaat eigenlijk zelfde snelheid als LAN lokaal gezien want die halen ook nooit echt de 100mbit, hier staat in nieuwe huis dit devolo systeem al op de kooplijst hoor.
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Als je 3 fases binnen krijgt (drijfstroom) kan je het bijna vergeten. Dan werkt enkel op één bepaalde kring. Wanneer je dit niet krijgt zou het overal moeten werken. Weet niet wat in NL de standaard is, maar oudere woningen in B krijgen allemaal drijfstroom binnen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

heb een starterkit gekocht 85mbs (aanbieding kpn) aangesloten via 40m verlengsnoer op verschillende fasen en het werkt!!!!! vraag me niet hoe snel maar het werkt!!

Geplaatst:

gemeten over deze afstand 30mbps, is voldoende voor mij.

download bij een abbo van 1500 is 1300.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen