Ga naar inhoud

[All]Waar blijft de update van Topfield

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou graag het volgende in discussie willen brengen hoe het gesteld is met de service van Topfield en de Topfield importeur.

De Topfield 3000 CI - 5000CI en de Topfield 4000 PVR hebben de laatste tijd een serieus probleem met bepaalde zenders.

Het geval is namelijk dat als canal digitaal regelmatig een zender of transponder wisselt met namen de Topfield achterblijft met het op een makkelijke manier corrigeren van deze zenders.

Eerst moet de transponder worden gewist om vervolgens weer te worden ingeladen.

Voorheen was de Topfield heer en meester en de service en update`s waren perfect geregeld.

De laatste tijd horen we of zien we niets meer als er zich een dergelijke probleem voordoet.

Hoe is dit mogelijk?????

De topfield 5000 CI en de 4000PVR worden nog dagelijks verkocht.

Een normaal probleem software matig oplossen duurt normaal 2 tot 4 weken.

Het topfield probleem speelt al ruim 4 maanden maar er word niets aan gedaan.

Het probleem bestond al toen NGC van frequentie wisselde destijds moesten de Topfield gebruikers al transponder wissen en weer bijladen.

Uiteraard zijn er ook veel handelaren die dit voor de klant regelen maar het is gewoon niet zoals het hoort.

Ook de handelaren hebben vertrouwen in Topfield ontvangers maar zitten niet te wachten op steeds terug komende klanten die ook steeds lastiger gaan worden van het heen en weer rijden.

Heren Topfield leveranciers en Importeur bij deze roep ik namens alle Topfield gebruikers u op om een juiste update te maken zodat het probleem word opgelost.

Testertje

• Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

als eerste moet je niet bij de importeur zijn voor een update (importeur hebben we volgens mij niet maar we hebben distributeurs hier)

ten tweede vraag ik me als Bèta tester ook af waar de updates blijven ik kan je vertellen dat ik contact heb met Topfield Korea en Topfield-Europe

deze hebben beide mij toe gezegd dat er updates komen maar het duurt wel erg lang is mijn mening

ook weet ik dat er bij Topfield Korea er veel veranderingen hebben plaats gevonden met aan zien van personeel dus ik vermoet dat dit de rede is dat het allemaal langer duurt dan normaal

ten derde ik denk dat het probleem wat jij beschrijft niet in de firmware van de Topfield zit maar in een up-to-date zenderlijst

en dan kan Topfield wel elke dag een nieuwe update uitbrengen met andere worden dat is niet te doen

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Ik moet zeggen dat ook ik minder vertrouwen heb in Topfield.

Zie mijn onderwerp 2 topfields 4000PVR en een verschil van 20%

in signaal.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Nee dan heb ik het niet over een zenderwissel,

daar kan natuurlijk ook niemand bij Topfield iets tegen doen.

Geplaatst:

Ik kan hieraan w.b. fout in de software dat als men een tweede tv bijvoorbeeld op de slaapkamer via het antenne signaal meekijkt dan is het signaal mono.

Het RF signaal moet dus stereo zijn.

Was dt al bekend?

Dit is dan op een 5500 en 5510

DM8000 1TB HDD - ICVS + GP3

DM7025+ SC 300GB HDD/4GB CF + Dumbo - ICVS + GP3

Visiosat BIG Bisat |15°W|5°W|0.8°W|4.8°E|9°E|13°E|19.2°E|23.5°E|

Geplaatst:

De TF5510 is ook aangesloten op de UPC kabel en zo een T splitter er tussen gezet. De UPC kanalen zijn wel in stereo maar alleen de kanalen vanaf de Topfield niet.

Geplaatst:

Dit (mono) is volgens mij een algemeen RF fenomeen, scart splitter ertussen en zelf daarvanuit modeleren.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Als het probleem geen Topfield probleem is kan mij dan iemand uitleggen waarom je de ontvanger niet gewoon zenders kunt laten zoeken en met namen de SBS zenders weer werken.

Er is bij mijn weten geen enkele andere ontvanger waarbij je eerst de transponder moet wissen/om vervolgens weer opnieuw in te laden.

Als hier niets aan word gedaan geloof ik dat de heren handelaren die altijd ten goede trouw Topfield hebben verkocht hier niet vrolijk van gaan worden als er telkens een honderdtal mensen aan de winkel komen met ik kan bepaalde zenders niet ontvangen.

Zenders laten scannen OK maar dan moeten ze het wel doen.

Transponders wissen en vervolgens weer inladen snappen heel veel mensen niet en gaan terecht terug naar de winkel.

Kan mij iemand concreet vertellen wat er dan aan gedaan kan worden zodat je gewoon de verdwenen zenders in kunt laden zonder moeilijke toestanden.

Met andere woorden hoe kan een gewone particulier (geen hobby fanaat) deze ze4nders gewoon inladen zonder toestanden.

Overigens blijf ik van mening aangezien Topfield de enigste is met dit probleem het een echt Topfield probleem is en dat dit door middel van een update ook te verhelpen is.

Het betreft hier de Topfield 3000 CI - Topfield 5000 CI en de Topfield 4000 PVR

De overige Topfield ontvangers kun je via zenders bijladen alles gewoon weer herstellen.

Testertje

Geplaatst:

kijk maar eens bij de pvr5000 loopt met de firmware`s helemaal achter de laatste is van sept 2005 en de rest van de 5xxx modelen hebben al een update`s gehad behalve de 5000.

ik denk dat bij topfield alle aandacht naar de hd ontvanger gaat en de oude modellen op een heel laag pitje staan met de nieuwe firmware`s

Geplaatst:

Ik moet Testertje toch gelijk geven in deze.... Bij de laatste problemen moest toch eerst de hele transponder eruit gekieperd worden. Alleen de zender wissen hielp niet. Raar maar waar. Op mijn eigen 5000PVR had ik het probleem niet.

Wat ik ook vreemd vind in de 5000ci is als je met Setedit werkt, en je veel zenders erin hebt staan, Setedit de namen inkort. Hier is al meer over geschreven in een ander topic. Echter, het verschil nu met de PVR versie en de CI is, dat de PVR de namen gewoon weer aanvult als je op de bijbehorende transponder komt, terwijl de CI versie de namen kort houdt............

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Ik heb bij 2 stuks 5000Ci (bij mijn pa en ex buren) gewoon een kanalen scan gedaan zelfs zonder de oude zenders of de transponder eruit te kieperen.

Hij vond de zenders weer, zette ze onderaan in de lijst en heb ze even verplaatst en de oudere toen pas gewist.

Dus de tp eruit kieperen is overbodig lijkt mij.

Wat me wel opviel na het scannen dat de oude sbs 6 ook weer beeld gaf dus ik had ze toen 2 keer.

Ik vind wel dat als Canal Digitaal met encoders en dergelijke begint te klooien je dat niet op Topfield af kan schuiven omdat deze het dan niet goed kunnen volgen. Canal Digitaal boeit het niet denk ik want zijn geen goedgekeurde ontvangers.

Een paar jaar terug was er ook een encoder wissel en ik herinner mij nog dat mijn toenmalige Xsat 410 er ook grote problemen mee had.

Nu net nog even de 5000CI hier beneden opnieuw gescanned (had ik nog niet gedaan, staat niet veel aan momenteel).

Na het scannen op de oude sbs6 weer beeld, maar alleen op de oude sbs6, niet op veronica/jetix , net5, nick/talpa en tmf.

Citaat:
Als het probleem geen Topfield probleem is kan mij dan iemand uitleggen waarom je de ontvanger niet gewoon zenders kunt laten zoeken en met namen de SBS zenders weer werken.

Er is bij mijn weten geen enkele andere ontvanger waarbij je eerst de transponder moet wissen/om vervolgens weer opnieuw in te laden.

Dat is dus denk ik gewoon ontwetendheid.

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Geplaatst:

Tis meer zoiets als "als het zwaar regent kan je geen TV meer hebben", zender wissels en TP aanpassingen horen er nu eenmaal bij als je sat kijkt. Met de kabel heb je ook zoiets 1 keer per jaar en dan rukken de TV dealer monteurs ook massaal uit omdat 'men' niet instaat is om de zenders op de 'oude' volgorde te krijgen. Je hebt met elk medium wel wat als er ergens iets wijzigt. Dit is gewoon niet egt iets met topfield maar iets waar je mee moet (leren) leven.

Geplaatst:

Citaat:
Dit (mono) is volgens mij een algemeen RF fenomeen, scart splitter ertussen en zelf daarvanuit modeleren.

Hoe kan het dan dat kabel via RF wel stereo is?

Ik heb namelijk het volgende gedaan.

UPC kabel --> Topfield 5510 --> T-Splitter --> TV woonkamer en TV slaapkamer

UPC kabel vanaf de Topfield in woon en slaapkamer zijn stereo maar bijvoorbeeld Nederland 1 van CDN is weer mono in de slaapkamer die van de woonkamer is uiteraard via scart aangesloten. TV in de slaapmer gebruikt het videokanaal 36 om sat te zien in de slaapkamer.

Lijkt mij toch een software probleem.

Andere tuners hebben hier geen last van w.o. de Echostar.

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Hoe kan het dan dat kabel via RF wel stereo is?

Simpel: omdat de RF modulator van de meeste topfields een mono versie is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen