phum3 Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Mijn huidige schoteltje is dringend aan vervangen toe en de keuze is gevallen op een wavefrontier T90. Deze zou ik delen met mijn buurman, ieder met twee ontvangers. De vraag is of de Edision QSL-5 (is een quad LNB), die ons wordt aangeraden, zonder problemen kan gebruikt worden met de Wavefrontier. Heeft iemand een idee of dit type LNB inderdaad gebruikt kan worden om satellieten die vlak naast mekaar liggen (verschil van 3° = breedte LNB-houder) te ontvangen. Is deze quad LNB (of zijn alle quad LNB's) hiervoor niet te dik? Over mijn tweede vraag zit ik zelf al een tijdje te piekeren, en hoe langer ik er over nadenk, hoe meer ik begin te twijfelen. Vandaar dat ik hem ook maar gewoon stel. Mijn huidige schoteltje heeft een monoblok LNB voor astra en hotbird. Wanneer ik achter de schotel sta (dus aan de bevestigingspaal) kijkt de schotel min of meer richting zuiden. Wanneer ik hier nu de wavefrontier ga plaatsen zal waarschijnlijk de midden LNB op THOR worden gericht. Als ik dan achter de wavefrontier sta (dus aan de bevestigingspaal), is de schotel dan ten opzichte van vroeger als het ware naar links gedraaid (dus meer naar het oosten), of meer naar rechts (dus meer naar het westen). Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel. Waarschijnlijk is dit een domme vraag, maar ik kom er echt zelf niet uit. Alvast bedankt voor jullie reacties, Piet.
winwiz Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Simpel toch?? Astra is 19 Oost en Thor is 0 Oost (afgerond)... Je gaat dus meer naar het zuiden kijken, met de klok mee dus. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
phum3 Geplaatst: 21 september 2006 Auteur Geplaatst: 21 september 2006 Vraag twee is dus al beantwoord en inderdaad zo logisch. Bedankt. Nog iemand info over vraag 1? Of alternatieven. Dus Quad LNB die gebruikt kan worden op Wavefrontier en niet te breedt is zodat ze zeer dicht bij elkaar kunnen geplaatst worden (3° tussen twee satellieten). Alvast bedankt, Piet.
WPW Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 Smart quads passen wel op een t90 met 4°, een quad op een t55 is wat problematiser. Maar meet eens op hoe dicht de houders tegen elkaar komen en wat je dan overhoudt (volgens mij 3°). en neem dan de houders mee de winkel in. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
phum3 Geplaatst: 21 september 2006 Auteur Geplaatst: 21 september 2006 Alweer een simpel maar perfect antwoord. Dat ik daar niet zelf ben opgekomen. Bedankt voor de reacties. Mvg, Piet
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen