Gast Geplaatst: 14 november 2000 Geplaatst: 14 november 2000 Ik heb een goldprogrammer en een blanc smartcard...<BR>Wanneer ik mijn pic16F48 wil laden met loader.hex of Win Phoenix Loader.hex krijg ik op het een bericht failed at adres 0000h<BR>Resetten lukt ook niet.. Ik ben een beginner... so what am I doing wrong??<BR>Hopelijk heeft iemand een oplossing<P>------------------<BR>
Unetwork Geplaatst: 15 november 2000 Geplaatst: 15 november 2000 Er is hier een faq voor en dus geld het lees het eens HELEMAAL door en het word je dan zeker duidelijk!<P>------------------<BR> Let my people Sing!<BR>====================<BR>www.biggestdutch.org Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 15 november 2000 Geplaatst: 15 november 2000 Al gedaan.. heeft niet echt geholpen<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 15 november 2000 Geplaatst: 15 november 2000 adp, als ik me niet vergis moet je met de goldprogrammer eerst de eprom programmeren en dan pas de 16f84, volgens mij heeft dat ding geen loader nodig dus eerste Eprom dan de 16f84.<P>SatTurk.
Gast Geplaatst: 15 november 2000 Geplaatst: 15 november 2000 Ik gebruik trouwens een gold2000 programmer.. iemand daar ervaring mee?<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 15 november 2000 Geplaatst: 15 november 2000 niet gelukt... kan niet worden gereset... Toch bedankt Saturk<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 15 november 2000 Geplaatst: 15 november 2000 1:met een goldprogrammer moet je geen loader.hex laden,die schrijft zelf een bootlaeder.zoals satturk zegt,<BR>2:kaart in toestel gold140 opstarten com poort aanduiden en baudrate.laat alles rustig verlopen totdat er op komt te staan rb7 rechtsonder.klik op tabblad eeprom laad de hex file en klik dan op program en wacht totdat er staat ready.dan tabblad pic aanklikken,lad hexfile en dan op program klikken en wachten totdat die verified ok zegt.<BR>lukt het niet dan is u kaart defect.<BR>succes.<P>------------------<BR>voor alle update's zie<BR>http://www.geocities.com/digital_sat_2000
satclarke Geplaatst: 15 november 2000 Geplaatst: 15 november 2000 Hoi Freak <P><BR>De melding failed adres at 0000h wil zeggen dat hij niets vindt, dus is je aansluiting niet goed je com poort is misschien verkeerd geconfigureerd of je kaart staat verkeerd in de schrijver. <BR> <P> suc6<P><BR><P>------------------<BR>clarke Impossible is a word that humans use far too often :-)
Gast Geplaatst: 15 november 2000 Geplaatst: 15 november 2000 Digital Sat... ik geraak nu al een stap verder, ik zie dat er communicatie is tussen card en pc... bedankt hiervoor.. wanneer ik opstart vindt hij mijn programmer maar heeft de melding 'can't locate any pics on card".. de kaart werkt wel degelijk want het is een geprogde kaart met irdeto die werkt in mijn nokia9500 decoder.. Suggesties?<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 15 november 2000 Geplaatst: 15 november 2000 adp, je begon deze topic met "Ik heb een goldprogrammer en een blanc smartcard..." en nu meld je het is een geprogde kaart. Bedoel je hiermee dat je werkt met een orginele kaart?<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 16 november 2000 Geplaatst: 16 november 2000 Neen.. ik heb een blanc card en een reeds gecopyde (van een vriend gekregen) beide kaarten geven bovenstaand probleem maar als ik de gecopyde in mijn decoder steek werkt het dus de kaarten zijn niet defect...<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 16 november 2000 Geplaatst: 16 november 2000 Gebruik je wel de juiste kabel? Met een nulmodemkabel lukt het niet.<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 16 november 2000 Geplaatst: 16 november 2000 Is de goldprogrammer indentiek met de Millennium programmer?<BR>Als de communicatie naar het opstarten ok is, stop de card erin (contacten naar beneden!). Dan wordt de card geidentificeerd. Als dat niet lukt is de card niet geschikt. (geen pic card)<BR>Lukt het wel, kan je beginnen (zie SatTurks posting)<BR>Komen er fouten, moet je de fuses en/of communicatie parameters veranderen. <P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 17 november 2000 Geplaatst: 17 november 2000 De kaarten waarmee ik werk zijn PIC16F84. Deze worden blijkbaar op een of andere manier niet herkent in de gold2000 programmer. Wanneer ik echter een originele canal+ kaart erin stopt wordt deze wel gelezen. Mag ik er dan van uit gaan dat de programmer enkel werkt met goldcards?<P>------------------<BR>
Gast Geplaatst: 17 november 2000 Geplaatst: 17 november 2000 wat mij dus erg vreemd klinkt is dat hij wel orginele kaartjes aan kan .. teminste je kan ze lezen ???. denk dus niet dat we het hier hebben over een gewone goldprogrammer. doe mij eens een private mesage .. met waar dat ding te krijgens is. mischien dat ik de specificatie eens goed moet doornemen om je verder op weg te kunnen helpen<P>gr dj <P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...
Aanbevolen berichten