Ga naar inhoud

Hoe stuur ik een Uncommitted switch aan?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Momenteel ontvang ik 4 satellieten m.b.v. een 4-voudige Diseqc-switch.

De instellingen in m'n receiver:

Astra-1 =diseqc 1

Hotbird =diseqc 2

Astra-2 =diseqc 3

HellasSat2 = diseqc 4

Goed, tot zover geen probleem. Maar nu wil ik een vijfde LNB toevoegen voor de Astra-3.

Ik heb gelezen dat ik dan een "uncommitted"-switch tussen de receiver en de huideige diseqc moet monteren. Als dit een 4-voudige is kan ik nu tot 16 LNB's aansluiten.

Maar nu mijn vraag: Hoe stel ik de receiver in zodat hij weet dat hij de ene keer direkt doorschakeld naar de diseqc-switch waar de huidige 4 sat's al op staan, en hoe laat ik de receiver naar de Astra-3 schakelen (via die nieuwe switch). Ik heb immers maar de keuze uit Disecq 1-2-3 of 4.

Naast de diseqc mogelijkheden zie ik in m'n receiver alleen nog de mogelijkheid van 12 volt aan of uit, en 22KHz aan of uit. Ik begrijp het even niet, en kan het ook nergens vinden.

Wie weet een site waar ik een dergelijke instelling kan vinden, of wie legt het me uit?

Alvast bedankt,

Ger

Geplaatst:

Je hebt een receiver nodig die diseqc 1.1 ondersteunt, de meeste receivers doen dit niet, die Zehnder van jou ook niet gok ik.

In dat geval kun je met een 12 Volt switch uitbreiden tot 2x4 LNB's dat moet wel genoeg zijn?

Of als je receiver diseqc 1.2 ondersteunt kun je mogelijk gebruik maken van zo'n speciale 10in1 switch gebruik maken in de diseqc 1.2 emulatie modus maar dat is wat lastiger in de praktijk.

Geplaatst:

Ik snap het, m'n Zehnder ondersteunt 1.0 en 1.2.

Maar met die 12 volt switch zal het dus wel lukken, lijkt me.

Als ik het goed begrijp gaat er vanaf die 12v-switch 1 kabel naar de 4-voudige diseqc (12v=uit), en 1 kabel rechtstreeks naar de 5e LNB (12v=aan)?

Ger

• 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen