gamgra Geplaatst: 28 september 2006 Geplaatst: 28 september 2006 Hoi, Na het nagenoeg perfect afstellen van mijn (Spaanse) Camping internet opstelling, met een constante signaalsterkte van 80%, een link van 100%, een snelheid van 54Mbps blijkt dat het eindresultaat niet geheel voldoet aan mijn verwachtingen. Gisteravond van 22:00 tot 23:30 bleek ondanks deze constante cijfers nagenoeg geen internet mogelijk, met download snelheden van 1 Bitje/seconde duurde het een kwartier om EEN e-mail op te halen, soms was zelfs geen verbinding mogelijk. Nu om 07:45 werkt de boel weer voorbeeldig. Mijn vraag is eigenlijk; wat en hoe beperkt/bepaald de downloadsnelheid, ondanks perfecte verbinding en klinkende parameters met het Accesspoint van Ahoranet (Telefonica). Zelf dacht ik eerst aan de Norton virusscanner of Windows-XP updates, uitschakelen van beiden geeft geen verbetering, het probleem komt en gaat, soms varieert de downloadsnelheid van 1Kbs om plots naar 180Kbs te vliegen. Mijn gebruikte hardware: Pentium-4 2.0 Usb 2.0 Wi-Fi adapter: Asus 2.0 Wireless Lan Adapter (WL-167g) De Adapter bevindt zich buiten in een 30 cm schotel, deze is met de Pc verbonden via een 5 meter lange Active 2.0 Usb verlengkabel. gamgra
U96 Geplaatst: 28 september 2006 Geplaatst: 28 september 2006 En hoe doe je de upload ? Misschien heb je daar niet altijd een goeie verbinding en kan hij niet terugsturen dat je de gegevens goed hebt gedownload ? Iemand die zich de ant and aardvark tekenfilms herinnert ? ---------> (bezoek mijn site via mijn profiel)
Ome Merde Geplaatst: 28 september 2006 Geplaatst: 28 september 2006 zet hem eens op een ander wifi-kanaal, wellicht zit er een wlan in de buurt op hetzelfde kanaal (of een andere stoorbron). ik had onlangs nagenoeg hetzelfde probleem, geswitch van kanaal en problem solved. merDe deze ruimte is te huur
Oldereast Geplaatst: 28 september 2006 Geplaatst: 28 september 2006 Hoeveel mensen kunnen gebruik maken van je wifi opstelling? Je zei namelijk dat het op een camping was. Als er veel mensen tegelijk inloggen kan de snelheid ook enorm dalen. Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..
gamgra Geplaatst: 28 september 2006 Auteur Geplaatst: 28 september 2006 Het aantal internetgebruikers is zeer gering, ik schat niet meer dan 10, rond deze tijd van het jaar zijn het meestal oudere overwinteraars, de meeste hiervan zijn al content als zij als overweg kunnen met hun GSM, laat staan draadloos internetten. Ik had het probleem alleen gisteravond, heb vanmorgen enkele anderen gebruikers gesproken, die hadden gisteren de hele dag problemen, vooral met telebankieren, controleren of het pensioen algestort is...!! De huidige snelheid en signaalsterkte is gelijk aan gisteravond, het internetten loopt nu echter perfect. @Ome Merde, Ik heb gisterenavond geprobeerd met een andere Usb poort, geen verschil, nu is trouwens alles pefect. Mijn zelfbouw schotel geeft een betere signaalsterkte en snelheid dan de door sommige anderen hier gekochte (80 euro) dure antennes. gamgra
gamgra Geplaatst: 28 september 2006 Auteur Geplaatst: 28 september 2006 @Sjaak, Ik kan het ook niet helpen maar het is gewoon een feit dat mensen hier op de camping, die een dure door Ahoranet geinstalleerde installatie hebben, minder resultaat boeken dan ik met mijn zelfbouw Mickey Mouse systeem, waar ik desondanks toch een beetje trots op ben. Echter, ondanks mijn schijnbaar mooie cijfertjes..., (Zie bijlage) is ook mijn totale draadloze internet kwaliteit niet geheel bevredigend. groeten gamgra
gamgra Geplaatst: 28 september 2006 Auteur Geplaatst: 28 september 2006 @Sjaak, Wi-Fi wordt voor mij steeds interessanter/leerzamer. Na dit antwoord van je kan mijn dag echt niet meer stuk. gamgra
Penthe Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Citaat: Mijn vraag is eigenlijk; wat en hoe beperkt/bepaald de downloadsnelheid, ondanks perfecte verbinding en klinkende parameters met het Accesspoint van Ahoranet (Telefonica). Ik ziet een zeer ENGE naam hier en wel Telefonica bbrrrr, zo heb je alles zo heb je niets provider, ben hier ooit begonnen met ADSL van telefonica en na jaar geklooi ups en downs internet snelheid sprong ik een gat in de lucht dat hier ono kabel kwam, die heb ik nu nog steeds en ben ik uiterst tevreden mee. Jou WIFI setup werkt dus prima, de oorzaak van je snelheid ligt zoals we dagelijks hier lezen en horen bij rotte appel Telefonica.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen