Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal.

Ik zit met het volgende, ik heb hier een 300gig targa hd en nu kan ik er geen data meer afkrijgen.

Hij is wel te zien in mijn computer en als ik op het icoontje klik dan kom ik er ook wel in maar als ik er dan iets vanaf wil halen of lezen dan doet de schijf steeds klok, klok ,klok net of de lees naald van links naar recht slaat en niet meer leest.

Wie weet wat dit kan zijn.

Want ik heb er data opstaan wat er absoluut afmoet ongeveer 100 gig.

Wie kan me verder helpen.

groeten woaghalz

Langzaam begin ik het te snappen

Geplaatst:

stimmt, vanmorgen nog gedaan met een Maxtor 40Gb, werd zelfs niet meer herkend in de bios. het enige wat je hoorde was het bekende tik-geluid.

de spin-up kwam niet meer tot stand dus.

uurtje in de vriezer, ghost-pc vast klaar gezet, aanvuren, bios -> check, ghost read -> check --> double check.

werkt (soms) perfect.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ja merde kwas in zandvoort, wat een race geweldig, vooral naderhand wat een bier ook geweldig.

Maar helaas de schijf is zo goed als zeker kaduk, krijg hem zelfs na de vriesmethode niet meer aan de praat.

Hij spint wel mooi op ik krijg hem ook wel in het tabblad maar wil ik in de mappen of de mappen kopieren dan vertikt hij het.

Dus helaas.

doe de topic maar dicht.

groeten woaghalz en bedankt allemaal voor de antwoorden.

Geplaatst:

Klinkt als een mechanisch probleem zoals een kapotte schrijf/lees kop.

Ben bang dat daar zonder dure externe hulp niets aan te doen is.

Geplaatst:

Als je het aandurft is er nog 1 optie, maak de HD open en repareer wat er nog te repareren valt, als alles nog draait, neem dan een spuitbus met lucht voor een beetje koeling(of een fan), maar draai niet langer dan 1 uur. Ik heb nog een oude seagate 20gb die helemaal bloot draait en die doet het nog steeds.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

ook de optie om hem open te draaien had ik gisteravond ook geprobeerd, er lag wat los in een klein wit kussentje waardoor ik dacht dat deze de lees/schrijfkop tegen hield maar dit was niet het geval.

De lees/schrijfkop ging iedere keer van links naar rechts en vertikte het om te doen wat ie moest doen.

Daarom vandaag terug gebracht naar een van de duitse grootgrutters waar ie weg kwam en omdat de schijven weer goedkoper waren geworden heb ik er 2 van 250 gig voor terug gekregen deze 2 waren nu even duur ales eentje van 300 gig een 3/4 jaar geleden.

Nu dacht ik dat er een onbekend merk hd in zat maar er lag ook nog een seagate barracuda in en ik heb nog nooit meegemaakt dat deze schijven kapot lopen.

Heb hier nog eentje in een oude mmx liggen van 2 gig en die draait nog steeds.

groeten woaghalz

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen