Gast Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Situatieschets : ik heb een Humax 5400Z en beschik reeds een tijd over een Moteck 2100 (dus nog niet gemonteerd). Mijn schotel is op een mast opgesteld naast het huis met enkel vrij zicht op het oosten (huis in de weg voor het westen). Vraag : kan ik de Moteck installeren om enkel naar bv. 13, 19 en 28 graden oost te kijken. Ik vrees zelfs dat ik hem niet kan afregelen op het exacte zuiden. Iemand ervaring en/of advies?
AadSat Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Ja dat is mogelijk. Richt hem uit op 19.2. De motor moet dan op 15 staan (vanuit Deurne Nederland gezien) zie eventueel web-site http://www.moteck.com/product.asp?idproduct=91 (GAAPS tool)om de exacte draaing te laten berekenen. belangrijker is om alles waterpas te zetten !
Gast Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Dank voor de tip. Is me gelukt met Hotbird en negen graden. Met dank aan melisa.
Gast Geplaatst: 15 oktober 2006 Geplaatst: 15 oktober 2006 Ik heb dezelfde uitdaging, misschien wil iemand de uiteindelijke oplossing posten?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen