pa3fat Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Heb als vervanger van mijn defecte WLAP03, van de leverancier een nieuwe WLRT03 gekregen, inclusief router dus. Hiervoor had ik dus een WLAP03 AP en een losse router/swith (Twister). Dit heeft altijd in lijn goed gewerkt, met DHCP vanuit de router. Als Accespoint krijg ik de WLRT03 werkend. Als router combinatie niet. Het lukt niet om de DNS werkend te krijgen. Private ip van de router (wlrt03) 192.168.1.1 en kan hem ook bij verbinding hierover configureren. Werkt dus. Static ip aan WAN zijde noodzakelijk (had oude router ook) op 10.54.1.50 Gateway 10.54.1.1 Intern dhcp aan en begint op 192.168.1.2 Ik definieer geen dns/wns in DHCP want dan erft de 10. WAN definitie reeks deze instellingen ook. En dat vindt ik al vreemd. Je kunt dus niet zelf een gateway definieren op de wan zijde en separaat op de interne lan zijde. Maar is ook niet noodzakelijk ga verder geen rare dingen doen. In ieder geval zie ik bij connectie ip nummer 192.168.1.2 (ok) gateway 192.168.1.1 (ok) dhcp ja automatisch config ja ik kan ook pingen naar 10.54.1.1. wat dus de feitelijke gateway moet zijn. MSN wil niet, loopt stuk op DSN/Key poort Internetten wil dus ook niet, vindt DSN translatie niet. Skype werkt wel, die heeft intern dus een intern hard ip nummer. Wat doet ik in de router fout. Wat moet ik anders configureren. Kan het zijn dat de ISP de oude Twister router zijn MAC adres ergens heeft gedefinieerd en dat daardoor er iets niet doorkomt?? alvast dank voor het meedenken ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
pa3fat Geplaatst: 2 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2006 Probleem opgelost. Even de dns ip nummers van de feitelijke ISP in de definities bij die van mijn ISP gezet en toen werkte het. Dit moet m.i. betekenen dat mijn ISP de DNS afgeschermd heeft (mac van vorige router). Ga ik naar de aanbieder van de netwerk verbinding (xs..) dan heb ik de DNS van mijn ISP niet nodig en werkt het wel. ----------------------------------------------- Nextwave-2500, Diseq Motor, MR1.080 (10/4)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen