EL PIÑO Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Na eerder gestoeid te hebben met een simpel S-Video naar composietkabeltje van mijn Asus Pro70V notebook met ATi Mobility Radeon X700 videochip naar mijn tv wat een zwart/wit beeld gaf, heb ik vandaag een wat duurder S-Video naar SCART kabeltje gekocht. Hiermee heb ik echter hetzelfde probleem, zwart-wit beeld.. Ik heb al het één en ander gechecked maar dat loste het probleem niet op: - De norm van mijn videokaart staat op PAL-B (zoals we hier gebruiken), dit klopt dus (alhoewel mijn tv ook gewoon beeld geeft op alle andere normen aangezien het ding multinorm is). - De laatste drivers ervoor staan op mijn notebook, hier kan ik niets aan veranderen. - Meerdere televisietoestellen geprobeerd (van oud tot nieuw). - Er staat niets op monochroom wat daar op kán staan, alles zou dus gewoon kleur moeten zijn.. Ik heb al wat Gegoogled, het enige dat ik vond was van een commerciële site (dus geen link) die die kabeltjes verkoopt, daar was op te lezen dat notebooks met dit probleem niet automatisch zien of een TV 'AV1' of 'AV2' gebruikt en daarom automatisch 'AV2' pakte terwijl dat met een driverupdate wel automatisch gezien werd. Maar 'AV1' en 'AV2' zeggen mij vrij weinig, of het moet om benamingen voor aansluitingen op de tv gaan . Verder heb ik niets gevonden iig... Iemand een ideetje? Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
grunnsat Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Heb je de Scart ingang van je TV wel op S-Video staan?
jeevanhoof Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 hoi, Zoals grunnsat zegt, moet je als je die kabel gebruikt, de juiste scart ingang kiezen, en kiezen voor S-video. Meestal is er maar één scart die een s-video ondersteunt. Trouwens een kabeltje om van S-video naar composiet te gaan, moet toch te vinden zijn in de betere computerzaak mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Penthe Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Maze gaf mij in een ander topic dit linkje. http://www.epanorama.net/circuits/svideo2cvideo.html
EL PIÑO Geplaatst: 30 september 2006 Auteur Geplaatst: 30 september 2006 Goed punt, dat zou automatisch moeten gaan maar zal het toch ff checken. Vraag me nu trouwens ook af of dat hij zo'n handmatige keuze wel heeft (oud beestje), maar mijn gedachte dat het automatisch moet gaan komt omdat ik het daarnet ook met een oudere nVidia kaart (FX5200) heb geprobeerd en daar wel alles netjes in kleur verscheen... Overigens lagen de S-Video --> Composiet convertertjes er gewoon naast hoor, maar omdat dat in een eerder stadium al niet werkte heb ik die maar laten liggen, scart is ook makkelijker omdt er geen composiet aansluitingen op de televisie waar het om gaat zitten. @Penthe, dat schemaatje had ik al gezien en hoewel ik geen held met de soldeerbout ben zou ik dat makkelijk moeten kunnen maken. Maar vanwege de luiheid schaf ik voor een paar euro meer wel een compleet kabeltje aan . Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Penthe Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Citaat: @Penthe, dat schemaatje had ik al gezien en hoewel ik geen held met de soldeerbout ben zou ik dat makkelijk moeten kunnen maken. Maar vanwege de luiheid schaf ik voor een paar euro meer wel een compleet kabeltje aan . Er staat op dat linkje wat naar onderen ook een reden waarom het zwartwit beeld is daarom gaf ik hem aan jou. Enne ik koop kabeltje ook hoor ik soldeer op zo´n plugje alles aanelkaar namelijk
EL PIÑO Geplaatst: 30 september 2006 Auteur Geplaatst: 30 september 2006 Citaat: Er staat op dat linkje wat naar onderen ook een reden waarom het zwartwit beeld is daarom gaf ik hem aan jou. D'oh! Haha, eehm... Tip aan mezelf: Voortaan misschien lezen Heb inmiddels overigens al met SVHS getest, kon het op mijn televisie niet vinden maar mijn oude trouwe Pioneer heeft de keuze wel, zoals je hier kunt zien: Maar, als ik het dan op de video-input aansluit blijft het beeld nog steeds mooi monochroom. Zal zometeen es ff gaan lezen op die link, en ook nog proberen op de televisie in de huiskamer die zéker S-Video aankan op de eerste SCART-aansluiting. Ik denk overigens dat het niet de TV is die automatisch switcht, maar dat die nVidia die ik ook probeerde kaart zèlf automatisch switcht van S-VHS naar composiet als hij ziet dat er iets achter hangt dat geen S-Video aankan. Maar goed, heb hem voor mijn laptop gekocht en daar zit een ATi in, misschien is er een mogelijkheid om composiet te forceren, zag namelijk wel dat men in de readme over composiet sprak maar waar het in te stellen dat het dat moet zijn stond er vreemd genoeg niet bij. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
EL PIÑO Geplaatst: 30 september 2006 Auteur Geplaatst: 30 september 2006 Oké, wat op die pagina staat had ik dus al uitgesloten. Zowel in mijn bios (mja, dat kun je daar tegenwoordig dus ook al instellen) als in de software van de videokaart, staat de video-output standaard op PAL-B/G zoals we hier gebruiken... Wat ik overigens al zei, is de tv ook multinorm dus het zou sowieso geen probleem mogen zijn. Ga nog ff prutsen hier. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Penthe Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Ik heb het ook al op gegeven hier bij mij blijft het zwartwit kijken, nu heb ik kabel besteld VGA -> Composiet dat zal best wat beter lukken neem ik aan want ben doodmoe geworden kwa vechten met S-VHS vanaf laptop, en ik hoop nu juist dat jij de oplossing vind. Ik wacht met spanning af dus.
WPW Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Citaat: de video-output standaard op PAL-B/G zoals we hier gebruiken... Experimenteer eens met de uitgangs opties, hier tussen wisselen wil wel eens ineens kleur opleveren. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
EL PIÑO Geplaatst: 30 september 2006 Auteur Geplaatst: 30 september 2006 Citaat: Citaat: de video-output standaard op PAL-B/G zoals we hier gebruiken... Experimenteer eens met de uitgangs opties, hier tussen wisselen wil wel eens ineens kleur opleveren. Heb ik al gedaan, ik dacht ook al van weet je wat ik zet hem eerst ff op NTSC en dan op PAL, maar dat mocht niet baten. Allebei zwart-wit . Penthe, heb jij ook een Radeon met zo'n mooie 7-pins S-Video connector? Dan moet je deze pagina eens bekijken en als die niet duidelijk genoeg is, kun je hier ook nog veel vinden. De Radeon kaartjes hebben de pins dus anders dan bijv. de nVidia kaarten, vandaar dat het mijn convertertje wel op die nVidia kaart werkt.. Voor de duidelijkheid, het eerste plaatje is zoals het bij de ATi Radeons is, de tweede zoals het bij nVidia zit: Ga eens even kijken of ik ergens nog een tulpkabeltje heb en dan maar wat hobby-bobben zo laat op de zaterdagavond. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Penthe Geplaatst: 30 september 2006 Geplaatst: 30 september 2006 Citaat: Penthe, heb jij ook een Radeon met zo'n mooie 7-pins S-Video connector? Ehh nee op mijn laptop een acer 1363 2ghz heb ik S3Display, dus simpel S3 video maar heeft zelfde probleem het is en blijft zwartwit. En naar het pin gehalte moet ik morgen even kijken want ik ziet nu echt niks meer zelfs met zaklampje niet.
Checkin Geplaatst: 1 oktober 2006 Geplaatst: 1 oktober 2006 Ik probeer ook om mijn laptop een ASUS A4000 aan te sluiten op de TV, je raad het al ... wil dus ook niet vlotte ... Zit zelfs een extra adaptoortje bijgeleverd om van S-vhs naar ""RCA" te gaan. Computer Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition Moederbord CPU Type Intel Celeron 4E, 2800 MHz (5.25 x 533) Moederbordnaam Onbekend Moederbord Chipset SiS 661FX Systeemgeheugen 448 MB (DDR SDRAM) BIOS Type AMI (11/02/04) Scherm Video kaart SiS M661MX (64 MB) Video kaart SiS M661MX (64 MB) 3D-Versneller SiS 6330 Multimedia Geluidskaart SiS 7012 Audio Device SiS M661MX Host Interface - Supports Intel® Pentium® M processor - w/ 2X Address and 4X Data Rate - 12 Outstanding Transactions support - Quasi-Synchronous/Asynchronous Host/DRAM Timing support - Supports 2M/4M/8M/16M TSEG SMRAM - Supports Dynamic Bus Inversion DRAM Controller - Supports DDR400/DDR333/DDR266 - Supports Up to 2 un-buffered DIMMs DDR400 - Supports Up to 3 un-buffered DIMMs DDR333/266 - Up to 1GB per DIMM with 512Mb tech. - Dynamic Clock Enable (CKE) control placing the Memory into Suspend to DRAM state. AGP 3.5 and AGP 3.0 Compliant - AGP 8X/4X Mode Support - Fast Write Support - Supports 1.5V interface only Microsoft DirectX 9.0 Software Compliant Integrated Mirage™ Graphic Engine - 2 pixel rendering pipelines and 4 texture units per cycle (2P4T) - 133 MHz ECLK - Supports Digital Video Interface for TV or LCD Display SiS Ultra-AGPII™ Technology w/ up to 3.2GB/s Data Transfer Rate - Successor of Ultra-AGPII™ Technology and double the bandwidth up to 3.2GB/s with DDR400 - AGP 8X equivalent bandwidth for 3D/2D/Video Advanced Hardware Acceleration for DVD playback Dual 12-bit DDR Digital Interface for Digital LCD/TV-OUT support (302LV) - NTSC/PAL TV-OUT - LCD Monitor - Dual view function support for LCD-TV, LCD-CRT or CRT-TV Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.
Penthe Geplaatst: 1 oktober 2006 Geplaatst: 1 oktober 2006 Aan al die informatie hebben we weinig hoor Wel heb ik een 7 pins aansluiting maar helpt mij ook niet echt verders om het zwartwit weg te halen en lekker kleurtjes te kunnen kijken, ik gaat echt vga naar rca (composiet) doen want ik denk dat het daar stukken beter mee zal lukken. Voor mij geen ruk S-VHS meer, geeft je hoofdpijn.
EL PIÑO Geplaatst: 1 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2006 Niet echt inderdaad, maar er staat nog iets op de link van Tweakers die ik gaf, ook het verloopje voor kaarten met een Conexant tv-out (voornamelijk goedkopere chips als SiS en S3) is anders, weliswaar gewoon 4-pins maar het zit net iets anders aangesloten. Dat ziet er, voor de duidelijkheid, zo uit: Aangezien het hier ook om een ASUS gaat en dat kabeltje van mij ook een 13-in-een-dozijn 4-pins ding was denk ik dat ze die gewoon altijd meeleveren dus ook bij afwijkende chips. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen