Ga naar inhoud

Bepaalde zenders geen EPG meer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb nu 2,5jr satelliet-tv (Topfield 4000pvr) maar heb mij nooit inhoudelijk beziggehouden met het technisch gedeelte ervan. Als ik beeld had, was het goed. Zodoende ben ik dus een beginner.

Wat is het probleem? In het begin had ik op alle zenders ruime EPG van de hele dag en op sommige zenders zelfs van meerdere dagen (op CNN nog steeds). Moet gezegd worden dat ik toen een smartcard had. Inmiddels heb ik ruim een jaar CanalDigitaal met het basispakket. Mijn EPG werd duidelijk minder. Ik had nog maar info over de huidige uitzending en het volgende. Moet ook gezegd worden dat ik ook niet met 100% zekerheid kan vaststellen dat de vermindering van EPG tegelijk was met mijn overgang naar CanalDigitaal of reeds eerder. Maar in ieder geval, al was het jammer, hier kon ik nog mee leven, maar nu sinds kort heb ik op een aantal zenders helemaal geen EPG meer. Het betreft de zenders Net5, SBS, Veronica en Talpa. Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik eraan zou kunnen doen? Mijn broer heeft laatst een dvd-recorder gekocht en als ik zijn EPG mogelijkheden zie, wordt ik toch een beetje jaloers en zou graag weer willen dat die van mij ook weer doet wat het ook al deed.

Omdat ik zelf helemaal niet weet waar het aan zou kunnen liggen geef ik hieronder alle overige info wat ik kan bedenken:

- Ontvanger: Topfield 4000pvr met de laatste software-update van 27-4-06 (TF-JPC 4.58.83). Laatste software heb ik er gisteren op gezet in de hoop dat dit het probleem zou verhelpen, maar helaas. Ook had ik gister daarvoor ook al de laatste 2 versies geprobeerd zoals die staan op de forum van Topfield (juni en september 2005), maar ook helaas.

- Module: Magic met 1.20 Penta

- En ja, ik heb ophaaltijd EPG wel aanstaan en op Astra.

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Net complete zenderlijst verwijderd en opnieuw ingeladen. Nu heb ik wel weer EPG bij genoemde zenders. Wel zou ik, als iemand hier antwoord of oplossing voor heeft, nog steeds willen weten waarom ik voorheen EPG had voor gehele dag (zoals gezegd mijn broer nu nog steeds heeft met zijn DVD-recorder met schijf)en nu alleen nog maar voor huidige uitzending en volgende.

Geplaatst:

Allereerst welkom op dit board bye.gif

Het antwoord is terug te vinden in het TF forum alhier (zoeken met "+epg +topfield"), even kort door de bocht gezien, iedere sat provider gebruikt zijn eigen systeem om EPG mee te leveren en die zijn allemaal anders en dit wil ook nog wel eens wijzigen. Daarnaast is er nauwlijks iets te vinden hoe die epg dan in elkaar zit wat het voor de fabriekanten moeilijk maakt om hier dan iets voor te maken. (nu is dit laatste eigelijk wel een l*lverhaal maar das een andere discussie)

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Er is een EPG standaard die voor de hele wereld hetzelfde is. Deze wordt door alle ontvangers ondersteund. Een aantal providers, waaronder Canal Digitaal, wil meer geld verdienen aan de verkoop van "goedgekeurde" of zelfs eigen ontvangers en een van de trucjes om dat te bereiken is om een eigen EPG implementatie te maken die alleen op die tuners werkt. Dat is de MediaHighWay (MHW) interface, een onnodig moeilijke implementatie met allerlei eigen inbreng van fabrikanten, zodat het een puinzootje is.

De Duitse zenders gebruiken de standaard EPG en op de ZDF krijg je dan ook gewoon enkele dagen vooruit op je topfield.

Een aantal niet-"goedgekeurde" ontvangers ondersteunen ook MHW, de TF5000PVR bijvoorbeeld met de hulp van een TAP. De TF4000 ondersteunt het gewoon niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen