Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zoek me rot naar een actuele chanellist voor progdvb, maar hoe ik ook google...

Is er misschien een plugin om deze te downloaden, zoals bv op de dreambox zit?

Of heeft iemand een actuele lijst voor me (draaibaar)

Of kan iemand mij een site PM'en waar ik ze kan vinden?

Alvast mijn dank.

Martin

Geplaatst:

Joshyfun heeft altijd up to date .ini files. Ze zijn op deze site te vinden. Download de "all satellites zipped" file onderaan de pagina en vervang de .ini files in de transponders dir van progDVB door die uit de Zip file. De nummering geeft de graden aan waarop de sat staat. 0192.ini is dus die van Astra 1 en 0130.ini die van Hotbird. Je hoeft dus alleen die .ini files van de sat die je aankunt te vervangen.

Over het algemeen zijn de transponder files van de recente progDVB versies aardig up to date. Mis je bepaalde kanalen, of gaat het om de sortering van de channellist ?

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Slaper, Albert.

Bedankt. Natuurlijk kan het via Channelsearch, maar het is makkelijker (en sneller) om te downloaden. En Albert; aan het gebruiken van de transponderfiles van nieuwe progdvb versies had ik niet gedacht.

Misschien kan iemand een plugin ontwikkelen om automatisch een actuele lijst te downloaden? Zou handig zijn.

Martin

Geplaatst:

Er is denk ik wat begrips verwarring. De transponderfiles geven aan welke transponders op welke sat actief zijn en met welke parameters. Als je dus bepaalde kanalen niet ontvangt kan het zijn dat de betreffende transponder niet in de lijst staat. Daarna doe je een scan van de betreffende sat en worden de gevonden kanalen opgeslagen in de Channels dir van progDVB in de channels.dat file en wordt er per sat een ChannelListX.tree aangemaakt. Vanuit deze files wordt de channellist opgebouwd. Of deze files ergens te downloaden zijn weet ik niet. Er is wel een channel editor voor progDVB, progEdit maar ook daar heb ik nog geen behoefte aan gehad.

Google maar eens op "channellist.dat progDVB" en er komt het een en ander bovenborrelen. Als je een bevredigende oplossing vindt, post die dan even hier, er zijn wel vaker vragen over dit onderwerp.

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Albert,

Bedankt voor de heldere uitleg.

Met wat gegoogle vind je inderdaad wel wat kanalenlijsten, echter deze worden maar sporadisch ververst. Ik denk dat er eigenlijk niet veel anders opzit dan regelmatig een transponderscan te doen om actueel te blijven.

Martin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen