Gast Geplaatst: 5 oktober 2006 Geplaatst: 5 oktober 2006 ik heb een dbr-s210nl decoder maar met het afstellen van de kanalen krijg ik bvn niet (de balk voor afstemmen geeft wel 80% groen aan het enige wat ik krijg is een rood schoteltje in beeld (rechts onderin)als ik hem op bvn zet verder blijft het beeld zwart waarom werkt deze zender niet meer ik heb ook de nieuwe kanalen lijst erin gezet voor de 1530 maar dat hielp ook niet kan iemand mij verder helpen anders kan ik mijn kaart niet activeren bij c+
Gast Geplaatst: 5 oktober 2006 Geplaatst: 5 oktober 2006 Je schotel staat afgesteld op een verkeerde sat.
Gast Geplaatst: 5 oktober 2006 Geplaatst: 5 oktober 2006 ja dat dacht ik eerst ook maar hij staat echt op de goede sat hoor
opzolder Geplaatst: 5 oktober 2006 Geplaatst: 5 oktober 2006 Lijkt mij ook meer een kwestie van onzuivere afstelling. Welke zenders ontvang je wel? Groeten van de zolder.
schimpie Geplaatst: 5 oktober 2006 Geplaatst: 5 oktober 2006 Hoe heb je de zenderlijst er in gezet? Probeer eens eerst alle lijsten te verwijderen. Daarna met Mediasat opnieuw in de decoder plaatsen. Bij mijn lijsten zitten 2 versies: de gewone en de versies met MB in de bestandsnaam. De laatste zijn met transponderinstellingen voor een monoblock, de andere zijn voor de overige vaste schotels en de draaibare schotels. Haal deze niet door elkaar anders werken astra 1 en hotbird niet. ---- Schimpie ---- IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28 [VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV [Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV
Gast Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 ik heb eerst de zenderlijst gemaakt met downloader met de nieuwe zenderlijst voor de 1530 en daarna in de decoder gezet met mediasat de decoder geeft netjes alle kanalen weer maar op ieder kanaal krijg in een rood schoteltje rechts onderin omdat mijn kaart voor c+ verlopen was (heb eerst een half jaar via de kabel gekeken) maar nu ik de hele boel weer heb aangesloten blijkt dus de decoder niks te ontvangen ik heb op zowel de astra als de hotbird een volledig groene signaal balk (84%) maar alle kanalen blijven zwart ??? zal wel eens kijken door de zenderlijst te wissen en dan opnieuw te programeren zonder bvn ontvangst kan c+ namelijk geen signaal door zenden omdat er totaal geen ontvangst is zeg maar misschien beschrijf ik het een beetje onduidelijk maar ik hoop dat jullie het een beetje snappen
bobbejaans Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 barry ,,denk toch dat je de verkeerde settings gebruikt,,,omdat je wel signaal hebt en toch een rood schoteltje,,dit betekend dat je diseq nu omgedraaid zit A,astra-B,hotbird, moet zijn B,astra-A,hotbird probeer is de settings van schimpie met MB erbij die moet werken Afzbob Dreambox 800 HD SE V2 Dreambox 800 HD
Gast Geplaatst: 7 oktober 2006 Geplaatst: 7 oktober 2006 heb ze beide geprobeerd die settings van schimpie maar op beide geen resultaat helaas ook al dek ik 1 lnb kop af(zilverfolie) en stel hem dan goed op astra pak ik automatisch hotbird mee op de andere lnb kop dus beide lnb's werken perfect alleen dat ik nog steeds geen signaal krijg op bvn is zo vaag zal anders ook even de firmware vernieuwen misschien werkt deze niet met de kanalenlijst van schimpie
dreadlock Geplaatst: 7 oktober 2006 Geplaatst: 7 oktober 2006 welke firmware staat erin? Heb je misschien het +menu wel goed ingesteld? Dreambox 800SE/ Triax 110cm draaibaar.Dreambox 800/Triax 60cm. "van alle zagen die we zagen zagen, zagen we geen zagen zagen zoals we onze zagen zagen zagen"
Gast Geplaatst: 7 oktober 2006 Geplaatst: 7 oktober 2006 hij werkt weer hoe het nu ineens wel werkt goede vraag heb eerst alles opnieuw erin gezet, firmware kanalenlijst enzzz daarna aangesloten en de schotel netjes uitgericht en toen was er ineens wel bvn :-) mensen bedankt allemaal voor jullie hulp groet barry
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen