Gast Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 Ik in het bezit zijnde van de ARION PV2R heb een vraag. Het zou mogelijk moeten zijn om de file op de harde schijf over te brengen naar de PC om ze daar verder te verwerken of te kijken of op DVD branden. Nu heb ik iets opgenomen en 's nachts laten deocoderen waardoor er twee "identieke" (gecodeerd en ongecodeerd) op de HD staan. Deze via USB naar de PC gehaald................. Maar op de PC is met beide files niets mee te beginnen (met 3 verschillende spelers geprobeerd af te spelen). Question : Heeft iemand hier een oplossing voor ??
Gast Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 Ik heb de Echostar wat geloof ik nagenoeg hetzelfde is. Hoewel ik nooit files overzet geloof ik dat je een programma moet hebben om de AVR files naar AVI om te zetten. Kijk even op Clarkebelt onder 5020 Tools. Groet, JJK
Endeavour Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 Allereerst welkom op het board. Je vraag kan ik helaas niet beantwoorden, op het duitse forum arionboard.de staat wel iets over een usb tool voor dit doel. Is er geen software hiervoor meegeleverd? Ik heb hier trouwens nog niemand anders gezien die de pv2r al heeft. Misschien kan je nog even kort schrijven hoe deze bevalt. Ben vooral benieuwd naar de multiroom, heb ik goed begrepen dat je twee cams en twee kaarten nodig hebt om b.v. boven ned 1 te kijken en beneden ned 2? Keep sending 'm up! VU+Duo op Pli, Amiko 8900 Alien, Visiosat Bisatellite G4 + 17/8 multiswitch (en op reserve een TF 4000plus)
Lemon Geplaatst: 6 oktober 2006 Geplaatst: 6 oktober 2006 Hier zou de tool ts2pes.exe voor dienen. Dit converteert de bestanden van de Arion naar de computer als .mpg bestand. Ik heb het één keer geprobeerd, maar kon het .mpg bestand niet afspelen. Zal nog eens wat experimenteren ... TV Vlaanderen Duo LNB Twin B&R 65 VU+ Solo2 M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)
Gast Geplaatst: 7 oktober 2006 Geplaatst: 7 oktober 2006 Ja .. ervaring met de ARION PV2R met 250Gb haddisk ik heb hem een week of 3 geleden aangeschaft en na een week al weer retour gedaan er zitten nog al wat software "foutjes" in dus het is wachten op de volgende firmware. De reden om de FILE'S op de PC te lezen en te bewerken en branden is mede omdat mijn Panasonic HardDisk recorder (DMR HS2) van de ARION alleen maar een Z/W beeld opneemt..?? en ik dus via die weg geen DVD kan branden. Vandaag de composiet uitgang van ARION aangesloten op (via Harman Kardon AVR300) TV resultaat geen Beeld.
Gast Geplaatst: 7 oktober 2006 Geplaatst: 7 oktober 2006 Hallo Rabbit en welkom, ik overweeg ook om de 9400 pv2r aan te schaffen, maar in de buurt van eindhoven is deze nog niet verkrijgbaar (volgens mij), maar mijn vraag : Hoe is de epg op deze ontvanger, kun je ook een week vooruit kijken zoals op de 9300 ? Met vriendelijke groet, DjKolk
Gast Geplaatst: 8 oktober 2006 Geplaatst: 8 oktober 2006 Citaat: Vandaag de composiet uitgang van ARION aangesloten op (via Harman Kardon AVR300) TV resultaat geen Beeld. Ik had de composiet uitgang van TV2 (fout dus) genomen (die ik op dit moment nog niet gebruik) met uitgang TV1 werkt het prima !
Gast Geplaatst: 9 oktober 2006 Geplaatst: 9 oktober 2006 Het lezen van ARION files op PC kan met Project-X dit is een gratis programma maar schijnt vrij omslachtig te zijn (ik heb het zelf nog niet geprobeert) er is ook een commercieel programma wat uitstekend z'n werk doet. Ik weet alleen niet of de naam van dit programma hier gemeld mag worden. Rabbit.
Gast Geplaatst: 9 oktober 2006 Geplaatst: 9 oktober 2006 Het lezen van ARION files op PC kan ook (makkelijker) met DVR-Studio Pro maar hiervoor moet betaald worden. Met dit stuk software kun je op de PC ook de reclame er uit knippen.
Lemon Geplaatst: 19 oktober 2006 Geplaatst: 19 oktober 2006 TS2PES.exe lijkt wel te converteren naar .MPG, maar het geconverteerde bestand wil niet afspelen. Het lukt mij nu wel met een programmaatje MPEG Streamclip 1.0.1, free te downloaden van www.squared5.com. Als volgt: Kopieer een (ongecodeerd) .AVR bestand van de Arion naar de computer (via USB-verbinding). Converteer met MPEG Streamclip het .AVR bestand naar .MPG bestand. Dit kan dan op de computer worden afgespeeld. Of dit de ideale oplossing is, weet ik niet. Misschien zijn er commerciële programma's die beter converteren, en die meteen ook edit-mogelijkheden hebben (zie eerdere postings). TV Vlaanderen Duo LNB Twin B&R 65 VU+ Solo2 M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)
Gast Geplaatst: 20 oktober 2006 Geplaatst: 20 oktober 2006 Rabbit, Ik heb de Arion pv2R 9400 ook besteld, maar ik begreep dat er geen Nederlandse gebruiksaanwijzing bij word geleverd??? Rob Citaat: Ik in het bezit zijnde van de ARION PV2R heb een vraag. Het zou mogelijk moeten zijn om de file op de harde schijf over te brengen naar de PC om ze daar verder te verwerken of te kijken of op DVD branden. Nu heb ik iets opgenomen en 's nachts laten deocoderen waardoor er twee "identieke" (gecodeerd en ongecodeerd) op de HD staan. Deze via USB naar de PC gehaald................. Maar op de PC is met beide files niets mee te beginnen (met 3 verschillende spelers geprobeerd af te spelen). Question : Heeft iemand hier een oplossing voor ??
Gast Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Hallo Rolf, sinds kort heb ik ook een 9400 pv2r, de handleiding die er bij zit kun je ook downloaden op : http://arion.co.kr/global/center/downloa...D2.0_REV1.0.pdf groetjes DjKolk
Gast Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Dank je Djkolk, Echter dit is GEEN Nederlandse gebruiksaanwijzing. Ik begreep dat momenteel de 9300 en 9400 tot de best verkochte ontvangers behoren, dan is het toch vreemd dat men niet de moeite neemt om de handleiding even te vertalen naar het Nederlands. ik heb gemaild naar de Ned.leverancier, dus even afwachten wat hun reactie is. Maar even over de 9400, bevalt de ontvanger? Al min en/of plus punten kunnen ontdekken? Rob Citaat: Hallo Rolf, sinds kort heb ik ook een 9400 pv2r, de handleiding die er bij zit kun je ook downloaden op : http://arion.co.kr/global/center/downloa...D2.0_REV1.0.pdf groetjes DjKolk
Lemon Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Van de 9400 weet ik het niet, maar de Handleidingen van de 9300 en 9300-CD zijn wel in het Nederlands vertaald. Zie voor de laatste: http://www.$#@%!%#$#@#!.nl/view/387.pdf O, ik zie dat deze url automatisch gescrambled wordt. Het gaat om de site van een grote Nederlandse importeur B, dan onder support, dan onder Handleidingen. TV Vlaanderen Duo LNB Twin B&R 65 VU+ Solo2 M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)
Gast Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Ach als je een pc koopt heb je meestal ook de handleiding niet nodig. Vreemd want het menu is duidelijk genoeg en in het NEDERLANDS. En hoe je er mee moet klooien om hem vast te laten lopen, om dan weer lekker te schelden op ARION omdat het zo'n slecht ding is. Ja dit zullen heren klooier zelf moeten uitzoeken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen