Ga naar inhoud

zo ineens geen signaal Astra 1/2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Ik ben in bezit van 2 schotels gericht op Astra 1 en Astra 2 verbonden met Diseq switch naar mijn Aston Xena. Gisteravond nog vrolijk gezapt (niks leuks op tv te vinden!) naar beide schotels en vanochtend totaal geen signaal. Is het de Diseq? 4/5 dagen geleden flinke storm gehad maar schotels aan andere kant huis en dat was 4/5 dagen geleden of moet ik de kabel langs gaan van schotel over zolder naar ontvanger? De kabel al uitgeplugd gehad in ontvanger maar ook geen resultaat. Wie heeft er een clue? En eh alvast bedankt

Geplaatst:

Kabel bij de connecter afknippen en opnieuw bevestigen. Kan zijn dat door de jaren heen het metaal in de kabel gecorrodeerd is.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

Geplaatst:

Inmiddels zonder ook maar iets te hebben veranderd weer beeld van beide schotels. Nog wel even bijvertellen dat we een stroomstoring hebben gehad de dag van de storm van 7 uur. En de avond erna (ja hier lopen de lijntjes nog bovengronds) verscheidene interrupties hebben gehad terwijl de ontvanger aanstond, wat niet bevorderlijk is natuurlijk, na 4 interrupties de pluggen er maar uitgetrokken, de tijd was natuurlijk niet meer goed dus die opnieuw ingesteld de volgende ochtend, en gisterenochtend was de tijd weer uit "zichzelf" zonder stroomonderbreking verandert. Ik zet iedere avond de ontvanger in standby. Zal mijn satvriend erbij halen mocht het probleem zich weer voordoen dan kan hij de connector afknippen en opnieuw bevestigen maar bedankt

Geplaatst:

Denk dat je ontvanger gewoon van slag was en daarom geen beeld gaf, volgende keer effe de stekkers eruit, tot 10 telle en de stekkers er weer in.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen