Ga naar inhoud


PCI kaart ter vervanging van Pace dvr500


Gast Ghost Rider

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben momenteel in het bezit van een Pace dvr500. Aangezien deze niet meer naar behoren functioneert ben ik op zoek naar een alternatief. Mijn aandacht is gevallen op een PCI kaart, zodat ik tv kan kijken via mn pc. Ik wil wel graag mijn huidige Irdeto2 smartcard en CI-module blijven gebruiken.Welke hardware en software moet ik hiervoor gebruiken?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb op multimediapc.nl het volgende gevonden:

 

-Technisat Skystar 1 CI PCI 108 euro

-Hauppauge WinTV-PVR Nova-CI-S PCI 109 euro

-Technotrend S-1500 icm CI PCI kaart 112 euro

 

Wat is de beste keuze? Zijn ze allemaal compatible met Irdeto? Mn voorkeur gaat op dit moment uit naar de Skystar 1 aangezien deze er ook een mooie AB bij levert. Echter, ik ben een leek op satelliet gebied, dus ikzie ongetwijfeld wat over het hoofd. Graag tips

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb met de Skystar1 CI getest en bij mij werkte de kaart met het bijgeleverde programma en onder progDVB goed met de Meadiaguard CAM en een Seca 2 CD kaart.

Hoe de compatibliteit met Irdeto Cam's ligt weet ik niet. Voor Seca cams is hij wel wat selectief. Met de Aston 1.05 werkte hij alleen als je na het starten van de software de kaart er een paar maal uittrok en weer in duwde.

Met de beide andere kaarten heb ik geen ervaring.

Op dit moment is het een beetje rommelig in het DVB PCI wereldje naar mijn mening. De overgang naar DVB S2, en de beschikbaarheid van drivers voor HTPC systemen en de daarop gebruikte Multymedia software gaat lang niet altijd vlekkeloos.

Ik heb net mijn Skystar1 CI geruilt voor een TwinhamDTV CI kaart. Ik hoop daar de komende dagen mee te testen maar ik heb niet de mogelijkheid om met een Irdeto CAM te testen. Misschien is er iemand die ervaring heeft met een PCI CI kaart en een Irdeto CAM.

 

Succes met het zoeken Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een CI slot module op of bij een PCI kaart heeft één of meerdere Common Interface (CI) slots. Hierin past een Conditional Acces Module (CAM). Omdat een CAM ook wel een CI module genoemd wordt ontstaat er wat verwarring in de termen. Een originele CAM is specifiek voor één coderingen. Er zijn echter alternatieve CAMs die meerdere coderingen aankunnen. In de CAM gaat de smartcard van je provider. Er zijn echter ook ontvangers waar de smartcard rechtstreeks in gaat dus zonder een fysieke CAM. In deze ontvangers zit dan een kaartlezer voor de kaart en is de CAM functie in het systeem geïntergreerd.

Ik veronderstel dat bij jou de smartcard in je Irdeto module gaat en dat deze module met kaart in de CI van je ontvanger gaat. Dit blijft ook zo bij gebruik van een CI module bij een PCI kaart. Bij PCI kaarten en die DVB programma's waar software plugins aan toegevoegd kunnen worden is het ook mogelijk om gebruik te maken van een kaartlezer en de CAM functie in zo'n software plugin onder te brengen. Een CI slot module is dan niet nodig. Als kaartlezer moet dan een Phoenix compatibele smartcard programmer gebruikt worden zoals eem Mastera of een Infinty USB Phoenix en als plugin b.v. de PoormansCam voor Seca 2 of Nagra. Voor Idreto is er ook zo'n plugin, de MD-Irdeto-CAMv1.06 maar deze werkt alleen met DVB programma's die op de Multidec basis werken. Ervaring heb ik er ook niet mee.

Hopelijk kun je uit dit verhaal het antwoord op je vraag vissen.

 

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

 

Ik kan echter mijn smartcard niet in de CAM module stoppen. Maar als ik het goed begrijp kan ik dan een cardreader kopen die ik via usb op mn pc aansluit. Vervolgens gebruik ik de plugin voor irdeto samen met de cardreader en de smartcard en moet ik nog een pci kaart hebben zonder CI slot.

 

Werkt het updaten van de smartcard dan ook nog?

 

Toevoeging: Werkt een Irdeto CAM module in een CI slot. Ik lees net in een advertentie op marktplaats dat dit niet mogelijk zou zijn. Graag meer duidelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mijn Alphacrypt (kan o.a. Irdeto2 aan) in de Cineview van mijn KNC1 TV-Station DVB-S stop dan kan ik gewoon de module starten en de informatie van de smartcard lezen.

 

Kanalen ermee decoderen kan ik natuurlijk niet omdat TV Home niet op de satelliet zit, maar ik zou niet weten waarom dat niet zou werken, eigenlijk?

 

Jouw module lijkt me te hoog. Waar laat je de smartcard nu eigenlijk hiermee?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stukje, waarin je zegt dat je niet kan decoderen snap ik niet, graag zou ik daar wat meer uitleg over krijgen.

 

Momenteel gebruik ik een Pace DVR-500. Daar kun je de msartcard voorin stoppen, en de CAM achterin. Aangezien de Pace kuren vertoont wil ik overstappen op een PCI kaart. Het is dus de bedoeling dat ik normaal tv kan kijken (op mn pc monitor) zonder al teveel poespas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dat stukje, waarin je zegt dat je niet kan decoderen snap ik niet, graag zou ik daar wat meer uitleg over krijgen.

Die Alphacrypt gebruik ik normaal samen met een TV Home smartcard (de enige smartcard die ik heb) in een DVB-C PCI kaart.

Op de satelliet bestaan simpelweg geen kanalen die deze smartcard kan decoderen omdat TV Home alleen voor kabel is, zodoende kan ik dat niet testen.

Maar de module erin stoppen en de informatie van de smartcard lezen kan dus wel gewoon.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dank je.

 

Ik ben nog wat verder aan het rondneuzen geweest. Ik kom nu op de volgende opstelling uit:

- Skystar 2 pci kaart

- Programmer

- Mijn huidige Irdeto2 smartcard

- Software, die Irdeto CAM overbodig maakt.

 

Dit moet toch gaan functioneren dacht ik?

Dit lijkt mij trouwens ook een van de goedkoopste opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...