Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Hallo... Ik heb van de website van Bombeek het programma "IDL7000 PC Suite" ge-downloaded. Is dit het prog om bv de settinglijst[en] van de ontvangerIDL7000 aan te passen? Bestaat er ergens een handleiding voor dit prog? Groeten, Ben.
Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Ja, het is een (bescheiden) hulpmiddel om de settinglijst te bewerken. Op het Nederlandse, zowel als op het Duitse Inverto forum is een handleiding binnen te halen.
Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Citaat: Ja, het is een (bescheiden) hulpmiddel om de settinglijst te bewerken. Op het Nederlandse, zowel als op het Duitse Inverto forum is een handleiding binnen te halen. Zeer bedankt voor de info. Heb ik nog een vraagje. De IDL7000 ontvanger is er nu in een uitvoering die is voorzien van een CanalDigitaal goed-keur merk. Er is kennelijk andere software op geplaatst. Zijn er nu beperkingen mbt tot het gebruik aangebracht? Bv instel-mogelijkheden en of het aantal geheugen-posities? Over hoeveel geheugen-posities beschikt deze ontvanger? Groeten, Ben.
Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 De Inverto is, althans bij mijn weten, de enige CD-goedgekeurde ontvanger ZONDER beperkingen. Als je CD-fastscan laat doorlopen, krijg je wel te maken met een aantal beperkingen. Hoe dat is te omzeilen staat keurig in onze nieuwe handleiding vermeld (zie elders op het forum). Het aantal geheugenposities is niet officiëel gelimiteerd. Maar: met de grootte van de huidige firmware, moet je zorgen onder de ongeveer 7000 (radio + TV) te blijven. Als de firmware in de toekomst groeit, zal dat aantal wat lager worden.
Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Citaat: Als je CD-fastscan laat doorlopen, krijg je wel te maken met een aantal beperkingen. Hoe dat is te omzeilen staat keurig in onze nieuwe handleiding vermeld (zie elders op het forum). Ik lees in de [waarschijnlijk bedoelde] aanvullende handleiding: Het baas blijven over de eigen kanalenlijsten lukt alleen door geen FastScan uit te voeren! Dit wordt bereikt door bij een eerste installatie of na een factoryreset (fabrieksinstellingen terug zetten) het automatisch kanalen zoeken af te breken (en vervolgens natuurlijk ook niet met het handje de Fastscan uitvoeren!). einde citaat. Maar rest de vraag, hoe breek ik dan het automatisch kanalen zoeken af? Groeten, Ben.
Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Ik heb hier geen CD exemplaar, dus onder voorbehoud: alle scans hebben een mogelijkheid tot afbreken. Meestal de rode toets, maar kijk op het betreffende scherm (OSD). Daar staat de knopinfo (als het goed is).
Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Ok Rob; Bedankt voor de info. Ik zie nu dat ik te maken heb met een van de schrijvers van die mooie aanvullende handleiding... Mooi werk Rob! Ik neem aan, dat wanneer die "Fastscan" per abuis reeds is uitgevoerd, deze ongedaan kan worden gemaakt door een "FactoryReset" uit te voeren? Ik heb de ontvanger hier nog niet aanwezig... Ik ben me aan het orienteren, naar een vervanger voor de Echostar AD3000IP. Deze is met het oog op de komende landelijke overschakeling van analoog op digitaal niet meer voldoende met maar 1 tuner. Groeten, Ben.
Murdock Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Wanneer je een fastscanlijst inleest met PC suite en daarna terugschrijft zou het ook goed moeten gaan... Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Je bedoeld, kanaalvolgorde wijzigingen [dus korrektie's op FastScan resultaat aanbrengen] met PC-suite en terugzetten naar ontvanger? Groeten, Ben.
Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Houd bij je keuze ook rekening met het feit dat de USB snelheid van de Inverto nooit goed gaat komen.
Gast Geplaatst: 10 oktober 2006 Geplaatst: 10 oktober 2006 Citaat: Je bedoelt, kanaalvolgorde wijzigingen [dus korrektie's op FastScan resultaat aanbrengen] met PC-suite en terugzetten naar ontvanger? Ja, op die manier kom je er ook.
Gast Geplaatst: 11 oktober 2006 Geplaatst: 11 oktober 2006 Ik had reeds gelezen, dat de USB niet geheel betrouwbaar funktioneerde. Daar ik niet voornemens ben, de USB voor download van opgenomen programma's te gebruiken, maar enkel en alleen voor het bijwerken van zender/transponder lijsten, is een minder snelle USB-tranfer mogelijk minder belangrijk? Hoe denk jij hierover?
Gast Geplaatst: 11 oktober 2006 Geplaatst: 11 oktober 2006 Voor het up/downloaden van kleine files is de snelheid natuurlijk niet zo belangrijk. Up/downloaden van settinglijsten en firmware gaat snel, omdat die zo klein zijn.
Gast Geplaatst: 11 oktober 2006 Geplaatst: 11 oktober 2006 Ok Rob; Ik denk dat ik de keuze nu wel kan bepalen. Op grond van de nu voorhanden zijnde info, valt die keuze op de Inverto IDL7000. Heb ik nog een puntje mbt de beeldkwaliteit zoals die door de Inverto aan de Tv [rgb-scart] wordt toegelevert. In een eerder op dit forum geplaatst bericht, wordt melding gemaakt van de "Eerste ervaringen" met de Philips DSR-7005. Er wordt in dat bericht gesteld, dat de beeldkwaliteit van de Philips veel beter zou zijn dan van de Inverto, terwijl die Philips ontvanger kennelijk over de zelfde hard-ware beschikt als de Inverto [Philips ontvanger hardware-matig gelijk aan Inverto ontvanger]. Ik kan die "betere"-beeldkwaliteit moeilijk plaatsen, wanneer beide ontvangers over dezelfde hardware beschikken, lijkt het mij dat er ook geen echt verschil aanwezig kan zijn, behoudens exemplarische. Immers gelijke hardware met gelijke Mpeg2-stream. Kun je hier mogelijk nog iets over zeggen?
Murdock Geplaatst: 11 oktober 2006 Geplaatst: 11 oktober 2006 Die impressie was gebasseerd op software versie 1.1. Intussen is er softwarmatig nogal getuned aan het video en is hetzelfde als de Philips nu is. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen