vervaeckenollet Geplaatst: 11 oktober 2006 Geplaatst: 11 oktober 2006 Hallo, als we kijken naar de kenmerken van deze ontvanger dan staat er bij VCR Scart dat deze zowel out als input is. Nou leuk, kan je ff videobanden op je HDD zetten en zo overmaken naar je PC denk je, maar jammergenoeg heb ik nog nergens gevonden hoe ik tegen de ontvanger kan zeggen dat hij van de externe bron moet opnemen? Is dit software foutje of is er geen mogelijkheid of zie ik zelf iets over het hoofd? Graag een reactie Mvg
opzolder Geplaatst: 11 oktober 2006 Geplaatst: 11 oktober 2006 Input is doorgaans voor het doorlussen van VCR-signaal naar de tv. Je wilt immers ook een keer bekijken wat je hebt opgenomen. Ik ben nog geen ontvanger tegengekomen, die het analoge VCR-signaal om kan zetten naar een digitaal signaal op de harddisk. Dat zal voor de Arion wel niet anders zijn. Groeten van de zolder.
Gast Geplaatst: 11 oktober 2006 Geplaatst: 11 oktober 2006 Er is een KAON die dit kunstje kan: de KSC-N550H2 R. Deze kan het signaal van een externe analoge bron digitaliseren en op zijn harde schijf plempen. Dit is een vrij zeldzame optie.
vervaeckenollet Geplaatst: 11 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 11 oktober 2006 al bedankt voor de reacties, maar als men bij de kenmerken zegt dat de VCR SCART CVBS of RGB input heeft, dan wil men eigenlijk zeggen dat er op de hd kan opgenomen worden van een externe bron (zoals bij HDD/DVD records) Mvg
opzolder Geplaatst: 11 oktober 2006 Geplaatst: 11 oktober 2006 Uitsluitend dat het inputsignaal van de VCR-Scart doorgegeven kan worden aan de TV-Scart. Zelfs mijn ontvanger zonder HDD-mogelijkheid heeft deze inputmogelijkheid op de VCR-Scart. Voor wat jij wilt, kun je voor enkele tientjes een convertor kopen waarmee je je videorecorder rechtstreeks aansluit op je PC. Groeten van de zolder.
Gast Geplaatst: 11 oktober 2006 Geplaatst: 11 oktober 2006 Inderdaad. De Arion heeft ook een RF-ingang, maar dat betekent helaas niet dat hij een analoog tv-signaal kan digitaliseren en opnemen.
Nolan Geplaatst: 15 oktober 2006 Geplaatst: 15 oktober 2006 De Kaon KVR-1000 Plus kan ook van een analoge bron opnemen. Ik heb hem zelf ook. Is hetzelfde als de KSC-N550H2 R, maar met harddisk lade aan de voorkant. Werkt wel mooi. Een Echostar of Arion die kan dat niet! Ik ken geen enkele andere ontvanger die dit ook kan. VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen