Funfreak Geplaatst: 13 oktober 2006 Geplaatst: 13 oktober 2006 Ik ben van plan om op korte termijn een HD satellietontvanger aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar de Humax PR-HD1000 vanwege kwaliteit en prijs. In Duitsland zijn ze lovend over dit apparaat, ook in de diverse testen. Welke problemen zijn er nu exact mee? Is het alleen bij de gecodeerde nederlandse zenders (combinatie van Humax+CI module+kaart)? Of zijn er ook andere problemen? Ik wil het toestel met name gebruiken voor HD zenders via de HDMI poort.
mr_rolin Geplaatst: 13 oktober 2006 Geplaatst: 13 oktober 2006 Hi Funfreak, De PR-HD1000 is qua hardware denk ik gelijk aan de HDCI-2000 muv de extra cardlezer voor de originele Premiere kaarten. De nadelen, die ik zou kunnen opsommen zijn: 1. Afhankelijkheid van de software updates via OTA van Premiere. 2. Geen mogelijkheid (tot nu toe) om de software en settings er via de PC op te zetten. 3. De zgn Jugendschutz bescherming is niet uit te zetten in het menu, dus als Premiere weer eens te zien is met een cam module met de juiste sleuteltjes kun je zonder geldige pin (deze pin hoort bij de kaart) niet naar films van 16 jaar of ouder kijken, of pas 's avonds na 10 of 11 uur. 4. Na 10 keer de OTA update afwijzen moet je toch verplicht updaten. 5. De nieuwste 1.0.21 software van Premiere heeft de bekende bibberproblemen op de 3 eigen CanalDigitaal transponders. Bij mij werkt de HDCI-2000 met de 04 software met een Matrix Revolutions/Reborn en een oude Dragoncam zonder problemen. Dus is de conclusie eigenlijk erg duidelijk: Voor Premiere kijkers met een originele Premiere kaart is er geen enkel probleem. CanalDigitaal kijkers hebben wel een probleem en de prioriteit van Premiere om hier iets aan te doen zal klein zijn. De HD zenders zijn zowel met de PR-HD1000 als met de HDCI-2000 met de nieuwste software perfect te ontvangen. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Gast Geplaatst: 15 oktober 2006 Geplaatst: 15 oktober 2006 Hoi Koop geen 1000 maar een 2000 ook deze in Duitsland gunstig te koop. De 1000 heeft beperking met nieuwe software afhankelijk van premiere deze bepaald meer of min wat er wel niet mag. Ongeveer zoals hiet de orginele canal digitaal ontvangers . Kijk maar eens op een_of_andere_veiling_site Duitsland daar worden veel 1000 ontvangers aangeboden vanwege de ontevredenheid.(of Duitse sat forums) Wat ook een goed apparaat schijnt te zijn de Homecast 5101 Hd ontvanger zeer populair bij onze buren en voordelig 269 a 279 euro de test staat op www.homecast.de Heb deze werkend gezien en zeer scherp beeld snelle zapper etc. Erik
paqbro Geplaatst: 18 oktober 2006 Geplaatst: 18 oktober 2006 Koop geen humax. Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)
pietnoeck Geplaatst: 19 oktober 2006 Geplaatst: 19 oktober 2006 Yep, Koop geen Humax maar een Dreambox 8000 of een Topfield 7700CI. Fantastische prestaties !! Heb al kunnen genieten van het WK met deze ontvangers.....
delto95 Geplaatst: 20 oktober 2006 Geplaatst: 20 oktober 2006 Of een Homecast HS-5101 HDTV ontvanger.. die is gewoon keigoed!! Mijn Humax HD-1000 staat te wachten op een $#@%!%#$#@#! koper!
flodder11 Geplaatst: 20 oktober 2006 Geplaatst: 20 oktober 2006 De 1000 is: Mvrgr T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen