Ga naar inhoud


[7000S] krijg geen verbinding met netwerk via router


skypeet

Aanbevolen berichten

Ik gebruik ook met succes 2x een internet adapter van Belkin.

 

belkin-thumb.jpg

 

Er zit een installatie CD bij waarbij je de beveiligingscode van je router kunt ingeven.

 

Als je je Router tenminste met een Key hebt beveiligd.

Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb vroeger ook wel eens zoiets gehad, echter niet met een dreambox.

Configureer voor de gein is je netwerk eens op 10.0.0.xx netwerk. Het is wel wat puzzelen, maar met Google kom je een eind.

 

Zou niets uit mogen maken hoor, maar het voordeel is dat je alles even opnieuw instelt, wellicht zie nu je iets simpels over het hoofd. Heeft toen bij mij geholpen...

 

Succes!

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de dreambox met dreamup en nieuwe flas geladen.

Nu geeft ie aan bij dhcp 10.XX.XX>XX

Mijn net werk heeft 192.168.2.1 hoe kan dit.

Als ik mijn netwerk settings er in zet en sla dit op dan staan deze settings er in.

Verander ik het weer in dhcp met het vinkje krijg ik automatisch weer 10.00.00.70 te zien hoe kan dat.

 

Kan de netwerk kaart niet kapot zijn.

 

Kom er steeds nog niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Sky, ik heb exact hetzelfde probleem, ik kan geen ipadres krijgen van de router via dhcp, dan krijg ik nl. ook een 10.x.x.x adres. Handmatig ip adres erin werkt ook niet. Dit "Probleem" heb ik op 2 dreambox 7000's.

 

Wat mij opvalt is dat de router wel beide dreamboxen 'ziet". De router heeft nl wel ip-adressen uitgegeven, maar de dreambox laat nog steeds de 10.x.x.x adressen zien.

 

De verbinding gaat ook steeds van active naar inactive.

 

Op de zelfde kabel aangesloten op de laptop heb ik geen probleem.

 

Dus.... wie het weet mag het zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik wel, heb die kabel zelf gemaakt.

 

Maar het lijkt dat de dreambox dus wel een broadcast verstuurd voor een ip-adres, de router ziet de broadcast en geeft hem een ip adres, dit staat dan ook in de router dat er een adres is uitgegeven. Maar de Dreambox slaat het adres niet op.

 

Ook weet de router het als ik het ip-adres van de dreambox handmatig ingeef.

 

Want dan zegt de router: static, en anders staat ie op dhcp. Dit (en het feit dat de laptop geen probleem heeft) wijst er op dat er met de kabel en met de router niks mis mee is.

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht een optie.....

 

Kun je de snelheid van je netwerk naar beneden brengen? Ik had ook allerlei rare problemen met de 7000 en 1000Mbit netwerk. Heb alles aangesloten via "oude" 10/100Mbit netwerk en het draait nu allemaal als een zonnetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Damasuka, dat is wmisschien wel een optie, welke ik ook al had overwogen, heb inmiddels een hubje gescoord, die alleen op 10mb werkt, want de router kan ik het niet op instellen, echt een Kutding die speedtouch, je kunt er bijna niks mee instellen.

 

Ik hou je op de hoogte, ga ik die hub er vanavond ff tussen hangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf ook een kabel gemaakt van utp waarop de laptop wel werkt en de DM7000

Heb toen een klein kabeltje gekocht bij de computerwinkel en mijn dreambox hiermee verbonden.

Plotseling herkende DCC mijn DM7000.

Denk dat ik mijn getrokken kabel maar weers eens opnieuw moet maken.

Wie weet is het bij jullie ook wel zo dat de kabel niet goed is, maar dat het goed genoeg is voor de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-fout in de kabel is denk ik kans 1 (en het feit dat de ene TCP interface wel met de kabel uit de voeten kan en de andere niet ligt dan aan de interface. Zoals er switches zijn die met zowel een doorgaande als een getwiste kabel werken, zijn er ook die perse een recht doorgaande alleen maar accepteren.)

- zitten er geen ledjes op de router die de status van de verbinding aangeven (zie handboekje?)

- meeste routers kun je via een ingebouwde webpagina benaderen en de status van de verbinding bekijken (trouwens.. via die connectie kun je het ding ook cinfigureren, dus aangeven welk adres bereik er via DHCP mag worden uitgedeeld)

groet, skippy2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...