Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zou toch maar even een mailtje naar Technisat sturen. Voor zover ik weet is dat nog een antenne uit het analoge tijdperk. Die vlakke plaat met ingebouwde LNB bedoel je toch? Ik kan me nog goed herinneren dat de Astramulty massaal tweedehands te koop werd aangeboden toen de digitale ontvangst z'n intrede deed, en men daarvoor een digitaal-compatible (universele) LNB nodig had.

En trouwens, LOF 9.75 lijkt mij ook duidelijk, toch? Deze LNB is m.i. niet geschikt voor digitale ontvangst.

Vraag het voor alle zekerheid even na bij Technisat, of test hem eens bij een kennis.

Succes,

Ger

Geplaatst:

Voor analoge ontvangst ging de band tot 11750 MHz, voor digitaal gaat ie tot 12750...

Die vlakke antenne kan om technische redenen geen 2GHz bandbreedte aan, daarom was er een voor de lage band= Astra en een voor de hoge band= Kopernikus...

Dus Uw vlakke plaat gaat alleen voor één band of is dus geschikt voor de analoge band...

Wil je d'r een die digitaal geschikt is, neem een universele LNB met 2 oscillators, 9750 & 10.600 (ev 10750)MHz.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen