Ga naar inhoud

advies gevraagd Arion9300 - Arion9300CD of Lemon070 wat te kopen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit recent met TV-Vlaanderen (met mediaguard module) op sat. Nu wil ik een ontvanger kopen om beelden te kunnen opnemen, branden op DVD en ook om MP3 muziek af te spelen. Mij interesseert vooral de transport PVR naar PC en omgekeerd. Ik lees in de productinfo van de Arion9300 dat je de USB-poorten moet verbinden via een kabeltje doch bij mij kan dit "practisch" niet. Kan de overdracht dan niet via een USB-stick en/of een USB-externe harde schijf ?? In de productinfo van de Lemon070 staat de USB-stick wèl vermeld. Kan iemand mij hierin opheldering brengen aub. En wat koop ik dan best Arion9300 - Arion9300CD of Lemon070: . Dank bij voorbaat.

Geplaatst:

Als je externe HDD een mass-storage functionaliteit heeft kan dit wel.

Ik heb bijvoorbeeld een MP3-spelertje met harde schijf. Hiermee kan ik op de HDD van de ontvanger kijken/kopieren. Dit kan alleen niet met elke!

Je kunt ook een lange USB kabel proberen, ik heb eens 10 meter geprobeerd, de snelheid is dan wel iets lager maar het werkt wel. Ook zou je een externe HDD in je ontvanger kunnen bouwen welke je simpel aan je pc hangt. Hiervoor moet je je net nieuw gekochte ontvanger dan wel "slopen"

Zo heb ik hem ook thuis staan.

bracket2_1.JPG

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Geplaatst:

ook ik top met het transport. ik ga niet zeuren over leeftijd (maximaal) en kennis (minimaal) maar hoe gaat dat in de praktijk. ik heb net een memorystick aangeschaft (sandisk) en dacht nu de nieuwe software binnen te halen en daar op te zetten. en dan? memorystick verbinden met rs232? hoe? wat dan doen met de echostar 5052? update downloaden of zoiets? elke hulp is welkom.

Geplaatst:

Nee dat kan helaas niet...

Je moet je ontvanger direct aan je PC hangen met bijgeleverde USB kabel.

Dan kun je via je PC op de HDD kijken en er dingen afhalen en op zetten.

Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C

Geplaatst:

Heb ff je onderwerp een beetje aangepast.

Zodat iedereen direct weet wat je wilt.

Alvon

Geplaatst:

Ik zit met een gelijkaardig probleem, wil me ook een Arion kopen maar dat transport naar Pc blijft een issue. Is het niet mogelijk een Wireless USB zendertje in die poort op de Arion te prikken, en de box zo op te nemen in je wireless netwerk? Kan je die instellingen maken in de ontvanger (paswoorden e.d.)?

Geplaatst:
Citaat:
Ik zit met een gelijkaardig probleem, wil me ook een Arion kopen maar dat transport naar Pc blijft een issue. Is het niet mogelijk een Wireless USB zendertje in die poort op de Arion te prikken, en de box zo op te nemen in je wireless netwerk? Kan je die instellingen maken in de ontvanger (paswoorden e.d.)?

Heb ik ook gedaan met mijn Echostar. De PC zag de schijf en alles ok. Klein nadeel dat je dan niet meer kan opnemen. De harde schijf v.d. Echostar is bij een USB verbinding niet meer functioneel via de ontvanger.
Geplaatst:

Dus je kan ook het paswoord voor het (beveiligd) netwerk invoeren? Dat je niet tegelijk kan opnemen naar de HDD van de ontvanger kan niet veel kwaad, archiveren is het belangrijkste doel. Kan je misschien wel opnemen naar de HD van je PC dan?

Geplaatst:

Nee, het enige wat je op het moment dat je de USB koppelt kan doen is info van de harde schijf van de ontvanger afhalen of terug zetten. De functie waarvoor de schijf bedoelt is (opnemen van programma's) kan niet meer. Als ik via het menu van de ontvanger naar de harde schijf wil kan dat niet meer. De harde schijf is immers "bezig" met mijn PC.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen