Gast Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Volgens de meest recente informatie wordt deze PCIexpr kaart gelanceerd door de Zwitserse fabrikant. Wordt dit door iemand gevolgd ? Voor de CA wordt verwezen naar bestaande externe modules via USB. Enig idee hoe dat in mekaar steekt en waar te verkrijgen ? Lijkt mij op dit ogenblik de ENIGE interessante interne toepassing te worden die zowel dubbele tuner als DVBS als DVB-S2 ondersteunen zal !
Albert_H Geplaatst: 22 oktober 2006 Geplaatst: 22 oktober 2006 Dat ziet er leuk uit, ik ben benieuwd hoe de resultaten zullen zijn. Dat USB gebeuren voor CA zal niet zo'n probleem zijn, althans met de bekende DVB programma's. Hier kan via de USB of de serieële poort een Cardlezer aangesloten worden waar de smartcard van de provider in gaat terwijl plugins als PoorMansCam of NewCS en dergelijke als CAM emulator fungeren. Of het binnen het HTPC gebeuren ook al zo makkelijk gaat weet ik niet. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
-FreeRider- Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 plaatje Toch jammer dat er geen CI aan vast zit... Komt het er op neer dat je je in een grijs gebied bevind wat betreft decoderen. Daarvoor zal je waarschijnlijk een 3rd party viewer moeten gebruiken met een illegale plugin... Tenzij de software zelf de coderingen bevat maar die kans is denk ik niet zo groot... Lijkt me geweldig als deze kaart met een eigen CI zou komen en met een component/HDMI uitgang... Perfecte vervanging voor een Technotrend Premium/Hauppauge Nexus-S DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB PC : TBS6980, TBS6680 Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+ Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1
Albert_H Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 Ik had de site al even bekeken. Waarschijnlijk zit je wel aan 3rd party software vast, maar er is niets illegaals aan hoor. De PoorMansCam en andere softcam emulatoren zijn legale plugins net als de CAMs die in omloop zijn ook niet illegaal zijn. Dit soort plugins neemt alleen het werk van de CAM over en gebruikt een smartcard lezer/schrijver om toegang tot de smartkaart van de provider te krijgen. Die smartcard met bijbehorend abonnement heb je gewoon nodig en daar betaal je voor. Het verschil met het gewone CAM in een CI gebeuren is niet zo groot, ook daar zit je met het probleem dat de ene ontvanger wel goed met een bepaalde CAM overweg kan terwijl een andere CAM in die ontvanger echt niet wil werken of geen update´s doorgeeft of zo. De kans dat het rustigaan die kant opgaat en de fisieke CAM steeds meer door software vervangen wordt is naar mijn idee groot. Albert H Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
freeck Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 Eindelijk weer eens nieuws van Micronas. Echter het zal nog wel even wachten worden; dit is een zg reference-design op basis waarvan diverse producenten hun producten kunnen ontwerpen. Ik ben dus bang dat er wel weer een half- tot een-jaar overheen gaat voordat we echte producten zien. Ik hoop dat ik me vergis. In een eerder artikel las ik dat ook de decodering in de hardware was opgenomen; ik kan dat uit de persberichten niet goed opmaken. Je hoeft in dat geval dus geen dual-core PC te gebruiken. kan iemand dit bevestigen? Homecast HS5101CI + Samsung LE46A856 + HTPC: Gigabyte MA78GM-S2H, HD S3200, CI Homecast, Terratec USB HD + USB CI
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen