Gast Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 Als sinds de zomer hebben wij last van een slechte ontvangst. Ik heb schotel vervangen door een nieuwe en deze (volgens mij) opnieuw goed uitgericht. Overdag heb ik een goede ontvangst (tussen 4 en 5) op een schaal van 5, en op drie TV's met decoder beeld. 's-avonds rond 20.30 uur zakt de kanaalsterkte (onder het niveau) en krijg ik blokkerig beeld en een rood blokje. Rond 11 uur heb ik weer meer beeld. Kan het zijn dat Astra de signaalsterkte per kanaal af laat nemen wanneer men meer kanalen wil uitzenden en hoe kan ik de problemen verhelpen. (Kan het ook zijn dat een boomtop mijn beeld nu zwakker maakt) (lijkt in het zichtveld te staan.)
Happy2000 Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 Als dit elke avond rond de zelfde tijd gebeurd kan het misschien ook iets zijn wat stoort een electrisch apparaat wat dan aan gaat of zo ???. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
WPW Geplaatst: 23 oktober 2006 Geplaatst: 23 oktober 2006 De schotel staat toch niet goed genoeg uitgericht, kijk eens in de beginners FAQ over het uitrichten. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Superdimi Geplaatst: 24 oktober 2006 Geplaatst: 24 oktober 2006 Ik zou een proberen omde schotel beter uit te richten op het moment dat je signaalkwaliteit op z'n slechtst is. In principe moet je op Astra (19E) op alle momenten van de dag een goede ontvangst hebben. En dit moet al lukken met een schotel vanaf 40 cm. doorsnee. (60 cm. is wel beter...) Groeten, Superdimi Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen