Ga naar inhoud


[mgcamd] Waiting for EPG


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb 2 dreamboxen. Beide op een NewCS servertje met mgcamd.

Sinds een paar dagen heb ik op de een probleem met Waiting for Time en beeld blijft op zwart. Er wordt ook geen info meer naar NewCS gestuurd.

Als ik dan tijd via internet op laat halen dan gaat dat deel goed. Daarna komt echter probleem dat tuner geen EPG info krijgt. Beeld is zwart en de melding Waiting for EPG komt.

 

Zelfs na een nieuwe image blijft het probleem bestaan.

 

Sportster 1.05 RC42 op DBox2

Nokia 2*I geeft probleem

Sagem 2*I gaat prima

 

Iemand een oplossing? Of heeft de tuner het gewoon begeven?

 

Grts

Reky

Link naar reactie
Delen op andere sites


sectionsd die voor de epg info verantwoordelijk is wil wel eens vastlopen, via de ab knop blauw -> keuze 3 kan je de epg opnieuw starten.

 

dat staat overigens los van je zwarte beeld... zelfs zonder dat je mgcamd loopt zou je epg info moeten krijgen, het is wel verdacht dat beide niet werken.

Dit zou inderdaad kunnen duiden op een defecte tuner of een slecht signaal.

Ik neem aan dat je na het flashen van sportster wel de juiste keuzes hebt gemaakt in het opstart menu ?

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je voor de reactie.

Intussen ben ik er achter dat het te maken heeft met Bouquets, Services en Cables.xml.

 

Scannen gaat goed.

Ik heb de bovenstaande bestanden vanuit de andere DBox overgenomen. Na veel gedoe had ik hier eindelijk een goede combi. Helaas lukt dat overzetten dus niet.

 

Voor de box waarop het wel werkt heb ik 2 scans gedaan met cables.xml. TVHome Scan 1 en Scan 2. Deze heb ik ooit van het forum gehaald.

Scan 1 en 2 heb ik samengevoegd. Dit werkte niet, tot dat ik alle radio services uit Services.xml verwijderd had. Daarna een goed Bouquet aangemaakt en draaien.

 

Blijkbaar gaat er toch iets niet goed. Of de afgelopen paar dagen moet @home opnieuw een wijziging hebben aangebracht...

 

Kun je een aanwijzing geven hoe ik het best kan scannen en hoe evt. de Services en Bouquets kan aanpassen?

 

Grts

Reky

 

 

Update:

 

Het werkt weer. Blijkbaar doe ik toch iets fout bij het scannen. Op de ene box werkt het dan, maar op de andere niet.

Wat ik nodig heb is een goede cables.xml

Heb je er een voor me?

 

Grt

Reky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx!

 

Deze pagina heb ik gebruikt voor controle van de services.xml.

 

Om te scannen voor nieuwe zenders is het handig om een goede reeks frequenties te scannen, zonder dat je weet hoeft te hebben van deze lijst

 

Is daar ook iets voor te geven voor in de cables.xml? Of moet je gewoon telkens opnieuw kijken naar de wijzigingen?

 

Thx!

Reky

Link naar reactie
Delen op andere sites

schrijf je eigen cables.xml

 

laat de frequenties oplopen zoals jij wilt dat ie zoekt

wijzigen/toevoegen van de regels met een hexeditor

bestand uploaden naar je box en een scan uitvoeren

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Om te scannen voor nieuwe zenders is het handig om een goede reeks frequenties te scannen, zonder dat je weet hoeft te hebben van deze lijst


Nieuwe zenders zullen in de regel in een van de al bestaande transport streams geplaatst worden. Uitbreiding van aantal streams komt niet zo vaak voor. Laatste keer bij @Home toen Canal+ stopte met analoog uitzenden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...