Liberty1 Geplaatst: 24 oktober 2006 Geplaatst: 24 oktober 2006 Sinds eind vorig jaar heb ik een Dreambox 500S in combinatie met een Moteck SG-2100-A rotor en ik ben er zeer tevreden mee en het heeft tot op heden zonder problemen altijd goed gefunctioneerd. Sinds vandaag draaid de schotel niet meer automatisch naar een andere satelliet positie. Ontvangst verder prima. Op de knop van de motor kan ik hem wel laten draaien zowel naar het oosten als naar het westen. Dus ik dacht dat het probleem waarschijnlijk in de image van de dreambox moet zitten hoewel ik dit probleem nog nooit eerder heb meegemaakt. Dus de image opnieuw geladen zoals het moet maar helaas geen verbeterd resultaat. Als ik naar de rotor configuratie ga staan alle satelliet posities erin. Ik kan in dit menu de rotor wel bedienen zowel naar het oosten als het westen. Opnieuw de satelliet posities in het geheugen geplaatst maar de schotel wil nog steeds niet automatisch draaien. Opgelet: er is niets veranderd aan de configuratie de laatste tijd maar het heeft gisteren wel flink gewaaid. Heeft iemand een idee waar ik nog moet zoeken? Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0, Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.
Liberty1 Geplaatst: 24 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2006 Probleem opgelost door de rotor een reset te geven, alle satelliet posities opnieuw erin gezet en het werkt weer prima zoals vanouds. Groeten Dreambox 800 HD SE met openPli 2.0, Dreambox 500S (Gemini 4.40), Inverto Single LNB van 0,2 dB, Triax TD88cm schotel, Moteck SG-2100-A, ontvangst van Amos, Sirius, Digiturk, Hotbird, Astra1,2 en 3 etc.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen