Ga naar inhoud

[TF4000PVR] Kan Sirius 5E positie niet opslaan

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

[TF 4000]

In mijn TF 4000 PVR kan ik met de Diseqc de Sirius satelliet (5 Oost) m.b.v. goto East (nadat ik eerst goto Referentie heb ingesteld) en een van de beschikbare transponders, vinden. Als ik vervolgens druk op opslaan positie en later het kanaal weer opzoek is er niets opgeslagen en kan ik alles weer opnieuw doen. Dit gebeurt alleen bij de Sirius, Bij de Astra 19E en Hotbird 13E gaat het wel goed. Weet iemand hoed dit op te lossen?

Geplaatst:

Dat is precies wat ik dus ook doe. Eerst naar reference en daarna Sirius opzoeken a.d.h.v. een Sirius kanaal en aan het eind de positie opslaan. Lijst met kanalen downloaden. Nu bijv. naar een Astra kanaal gaan kijken en daarna weer terug naar Sirius kanaal , systeem geeft aan dat het draait maar in werkelijkheid draait het niet, het blijft gewoon op Astra staan en daardoor geen beeld.

Ik heb het wel eens eerder gehad dat bijv. de Hotbird of Astra positie opeens niet gevonden werd. Ik kon het dan op bovengenoemde wijze weer opnieuw opzoeken en opslaan maar nu schijnt het niet voor Sirius te werken. Zou het aan de diseqc (STAB 120)kunnen liggen?

Geplaatst:

Resetten, motor op nul zetten, USALS aanzetten en als je in midden Nederland woont invullen:

- mijn lengtegraad 5.0 Oost

- mijn breedtegraad 53.0 Noord

- Sirius opzoeken

- kanalen zoeken

- andere satelliet

- kanalen zoeken

Succes!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen