Olie Geplaatst: 28 oktober 2006 Geplaatst: 28 oktober 2006 Bi-directionale frames, waarvan B-frames een afkorting is, zorgen voor vloeiend overgaande beelden bij digitale televisie. Ze verwijzen naar voorgaande en komende beelden binnen een DVB stream. Wanneer er geen B-frames worden uitgezonden wordt de beeldkwaliteit van de zender in kwestie aangetast en is dus minder als bij een zender die met dezelfde bandbreedte uitzend en wel B-frames gebruikt. Dit komt omdat de encodering minder efficiënt plaatsvind. Consumenten die beschikken over grotere LCD en plasma beeldschermen hebben het meeste last van het ontberen van de B-frames. De grote klacht van deze consumenten is dat men het beeld op het beeldscherm ziet "hikken". Het "hikkend" beeldeffect is een direct gevolg van het niet vloeiend overgaan van de beelden binnen de uitzendstream die zonder B-frames wordt uitgezonden. Zou het kunnen zijn dat na 1 december als cd hier mee stopt versie o7 wel goed loopt op de Humax 2000? HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)
mr_rolin Geplaatst: 29 oktober 2006 Geplaatst: 29 oktober 2006 Hi Olie, Ik hoop ook, dat het hikken op de 3 CanalDigitaal transponders over is, als ze ook B-frames gaan uitzenden. Wat ik tot nu toe heb kunnen constateren is dit het enige verschil met alle andere transponders, die gewoon goed werken met de 07 firmware. De transponder van TV Vlaanderen zendt ook B-frames mee en met mijn HDCI-2000 zijn dus Eén en Canvas/Ketnet ook gewoon goed. Ook Mezzo zendt B-frames mee en ook die is goed. Laten we maar afwachten en er het beste van hopen, want voor de rest (ook met de bibbervrije 04 firmware) bevalt de HDCI-2000 mij uitstekend. Mvg, Rolin DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden. Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen