Ga naar inhoud

DVD R+W gekocht. Wat moet er uit..?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb gisteren voor mijn PC een DVD loopwerk gekocht. Een BENQ DW1655 (kan DVD´s lezen en schrijven).

In mijn PC zit nu nog een normaal CD loopwerkje en een CD Burner (Plextor PlexWriter)

De vraag is...wat zal ik eruit halen...? Allebei en alleen het DVD loopwerk er in zetten..?

En heeft het nog zin het diskette loopwerkje te laten zitten of zal ik dat er ook maar uitgooien. Ik gebruik het nooit.

Graag advies.

Geplaatst:

Persoonlijk zou ik alle dvd/cd roms eruit halen en alleen de nieuwste dvd brander er in plaatsen.

Zelf heb ik de diskette er nog wel in maar kan er hier eigenlijk wel uit.

Ik gebruik die helemaal nooit.

Maar als ik hem eruit haal zit ik met een gat (geen afdekplaatje)

Maar simpel gezegd kijk wat je gaat gebruiken en haal de rest eruit.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

gewoon de snelste cd laten zitten en dan de dvd er bij.

en je zegt het zelf al dat je de floppy niet meer gebruikt, dan kun je die er beter uit doen. zeker als je al wat opstart cd's en dvd's hebt.

Geplaatst:

Gewone CD eruit halen, Cd burner erin laten zitten!

Dan kan je als het nodig is twee cds tegelijk branden. grin.gif

Geplaatst:

De gewone cd lezer kan vaak sneller lezen als een burner. Ik zou de gewone cd laten zitten om snel bijv. een installatie te laten starten enz. Misschien is het slim (als je het gebruik) om een dvd rom te kopen om makkelijk een dvd te kunnen kopieeren. Die dingen kosten tegenwoordig 20 euro nu.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

OK, ik heb de oorsponkelijke CD player erin laten zitten.

En de CD burner is er uit.

Mij viel op dat ik op het DVD loopwerk geen analoog audio meer kan aansluiten. Is dit een probleem of zal ik het snoertje gewoon laten hangen..?

Geplaatst:

Je kan cd's afspelen met je cd player, dus die heb je niet nodig op de dvd brander. Natuurlijk wel even zorgen dat ie niet tussen coolers kan komen.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:
Citaat:
Je kan cd's afspelen met je cd player, dus die heb je niet nodig op de dvd brander. Natuurlijk wel even zorgen dat ie niet tussen coolers kan komen.

Worden we dom?

Tuurlijk moet die audio kabel op zijn dvd brander, of praten we enkel over audio cd´s misschien wil hij ook wel film kijken een dvd dus, dan heeft hij nu geen audio als hij dvd kijkt. Dus het is WEL een probleem dat hij geen audio kabel kan connecten.

Er moet toch in ieder geval op zijn dvd brander een aansluiting voor audio aanwezig zijn zoniet zou ik hem gauw gaan omruilen met een ander merk die dit wel heeft.
Geplaatst:

Op mijn geluidskaart van zo'n 5 jaar oud kon ik een digitaal en een analoog kabeltje aansluiten, intern op de kaart zelf.

Geplaatst:
Citaat:
onder windows xp zijn de audio kabeltjes niet nodig niet voor een audio cd en ook niet voor een dvd film,alles gaat digitaal via de ide kabel.

Juh maar windows is niet het enige OS wat er bestaat he, dus toch maar wel audio kabeltje in je cd drives.
Geplaatst:
Citaat:
Moeilijk he lezen staat toch duidelijk dat ik het over windows xp heb,niet over een of andere linux distro of iets dergelijks.

Lastig he als iedereen kabels niet aansluit en jij beslist later iets anders te gaan gebruiken, tja ik noem het DOM.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen