Beobuddy Geplaatst: 6 mei 2008 Geplaatst: 6 mei 2008 Ja. Ik heb dus zelf alleen een ALPS erbij gekocht en die gebruikt voor de Astra 1 omdat de ruimte tussen A1 en A3 erg klein is. Dus eeN inverto op HB, A3 en A2, en een ALPS voor de A1. DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
SalimRMAF Geplaatst: 22 mei 2008 Geplaatst: 22 mei 2008 Ok, Ik vind het het beste wanneer mensen foto's van hun opstelling hier aan andere sat-ters laten zien. Een foto zet namelijk meer dan 1000 woorden. Ikzelf heb de knoop doorgehakt; 1X G4 Visiosat 2X Alps single 2X Inverto Single 1X Maximum Switch Voor de rest de benodigde F-connectoren en kabels. Totaal: 190 Euro inclusief verzendkosten. Dat word mijn opstelling. 2X de Inverto's aan de buitenkant, en in het midden de 2 Alps. Zal er mooi uitzien. Later, wanneer ik een extra decoder nodig acht, koop ik wel een Twin-LNB. Ik zit nu alleen een beetje te twijfelen over welke HDTV-Receiver ik moet halen. Moeilijke keus. Ik wil er eigenlijk snel eentje halen, i.v.m. de gratis uitzendingen van Nederland 1 voor het WK. Kan iemand S.V.P. zijn foto's hier publiceren? Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro - 9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36
tjerkpolle Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Hallo mede forumleden, ik ben inmiddels al een tijdje in het bezig van een visiosat g4. Nu had ik de schotel al tijdje zo ongeveer uitgelijnd staan zodat ik in ieder geval goed beeld heb op 19,2. De schotel staat op een plat dak en 'kijkt' over de nok van het dak van de buurman. Ik heb gisteren geprobeerd om de schotel exact af te stellen. Als ik de schotel afstel op 19,2 dan heb ik beeld op 13, 19,2 en 28,2 maar NIET op 23,5. De signaalsterktes krijg ik momenteel ik niet veel hoger dan ergens tussen 65 en 70 (gemeten met de dreambox 800). Wat doe ik verkeerd? Kan het zijn dat bijv. een schoorsteen op het dak van de buurman net het signaal van 23,5 verstoord? Is er een manier om te kijken of vanuit de schotel iets het signaal in de weg staat? Ben benieuwd naar jullie reacties!
satencom Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 nou ik zou zegen maak even een paar foto's kunnen we even mee kijken het zou best kunnen dat er wat in weg zit Uitbreiding Visiosat G4-Quadro met een extra Eurobird-9 LNB heb je ze wel in de goede volgorde Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
tjerkpolle Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Hallo, bedankt voor je reactie! Ik zal even kijken of ik het weekend even wat foto's kan maken. Volgens mij heb ik wel de juiste volgorde, maar ik zal even voor de zekerheid controleren! Dus de volgorde van jouw foto van hierboven is de juiste? ik zie trouwens dat je sommige koppen vrij hoog (lees: niet op de nul positie) hebt uitgelijnd!
Tonskidutch Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 tjerkpolle, dergelijke multifeeds zijn altijd zo uitgericht (van laag naar hoog, voor Oost posities) dat komt wegens de getoogde clark-belt en de spiegelsymetrie weerkaatsen via schotel naar een brandpunt... het brandpunt staat dus richting 28,2/28,5 hoger dan je 19,2 de volgorde; 't kan er maar een zijn de satellietposities (WEST of OOST) in graden tov het zuiden staan nou eenmaal zo daar is niks in te wijzigen de diseqc aansluiting en instellingen van de receiver, daar kun je dus ook de fout in gaan > als je die volgorde monteren, aansluiten en instellen niet opvolgt. ciao Busy Line Rose Murphy
Gast wageral Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Tjerkpolle, kijk eens op m'n website, daar vindt je meer foto's van mijn G4 (en zelfs G4+ ): http://www.wageral.nl/schotel/schotel.htm http://www.wageral.nl/schotel/eurobird9.htm Dan krijg je wel een indruk van wat de mogelijkheden zijn lijkt me. Succes, Ger
tjerkpolle Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 Hallo Tonskidutch, Dat de koppen in de verschillende hoogtes staan snap ik, zo is de G4 houder ook geconstrueerd door de fabrikant. Ik bedoel echter dat op de genoemde foto de koppen t.o.v. de -10 / 0 / 10 positie (ze zijn nog vertikaal te stellen) vrij hoog staan. Ik heb begrepen dat ze eigenlijk altijd rond de 0 positie staan?
satencom Geplaatst: 25 juni 2010 Geplaatst: 25 juni 2010 de foto's heb ik even geleend van de {wageral} die heeft deze op stelling klik Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
tjerkpolle Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Nou, ben afgelopen weekend bij ongeveer 35 graden het dak op geweest.... lekker hoor..... Maar goed, ik heb mijn Visiosat 13/19,2/23/28,2 schotel verplaatst, om te kijken of ik betere ontvangswaardes kon krijgen. Nu heeft dit niet geholpen, sterker nog ik krijg mijn BER bij 19,2 niet eens op 0. Geen idee waarom niet. Ber schommelt tussen 0 en 10. Vanavond dus nog een ander plekkie opzoeken. Vreemde is dat ik op alle schotels behalve op de 23gr. wel ontvangst heb en de SNR op ongeveer 80 ligt (betere waarden niet te krijgen tot nu toe). De Astra 23gr. blijft echter achter bij slechts rond de 65% SNR en heel veel BER (rond de 8000). Waar kan dit nu aan liggen ? Heb 2x aparte Disecq switches voor een DM500 en een DM800. Heb ook al een andere Disecq switch geprobeerd. Op 23 gr Astra 3 krijg ik al helemaal geen beeld. Geen enkele zender. Als ik de ontvanger laat zoeken vind hij een paar zenders op 23 gr astra3, maar geen beeld. Iemand een idee waar ik het zou kunnen zoeken?
satencom Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 als de schotel geen vrij uit zicht heeft krijg deze problemen heb je geen foto hoe hij nu staat Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
tjerkpolle Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 nog een misschien domme vraag.... het maakt toch geen bal uit hoe ik de lnb's aansluit op de disecq switch? als ik de volgorde in de dreambox maar hetzelfde hou of...? dus als ik nu op poort 1) HB (13gr), 2) astra1(19,2),3) astra 3 (23,5) en 4) astra 2 (28,2)enz. zou dit geen probleem moeten zijn? ik heb trouwens een EMP Centauri 4/1 disecq switch, maar die is juist speciaal voor een dreambox. Mag het niet aan liggen toch?
vGnp Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Origineel bericht van: tjerkpolle het maakt toch geen bal uit hoe ik de lnb's aansluit op de disecq switch? als ik de volgorde in de dreambox maar hetzelfde hou of...? Klopt. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
tjerkpolle Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Zo gisterenavond weer het dak op geweest met de intentie om de schotel te verplaatsen i.v.m. geen ontvangst op astra 2 en toch wel het een en ander aan BER op de HB en astra 1 en 3. Ik ben erachter gekomen dat de arm van de schotel onder het gewicht van de lnb’s doorhangt. Door de arm extra te ondersteunen heb ik nu een SNR tussen de 87 en 93. Dit is volgens mij netjes toch? Schijnbaar is met name de 23,5 gr. erg gevoelig qua afstelling. Gekke is dat ik wel de regionalen en enkele HD zenders van de 23,5 kan ontvangen, maar nog steeds geen NL1HD en de themakanalen zoals bijv. consumentenTV enz. Bij Nederland 1 HD krijg ik gewoon een zwart beeld. Verder geen melding. Bij consumenten TV zegt hij afstemmen mislukt. Ik heb op mijn DM800 handmatig gezocht op de 23,5 en hij gaf aan 6 nieuwe kanalen te hebben gevonden o.a. NL1HD en Discovery HD. Discovery geeft beeld maar NL nog steeds niet. Wat doe ik verkeerd of waar kan dit aan liggen?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen