PosiXX Geplaatst: 31 oktober 2006 Geplaatst: 31 oktober 2006 Beste, Ik draai newcs op een fastwel board met i386 processor. Het image dat ik nu draai is syslinux met kernel versie 2.4.20. Om de laatste versie van newcs te kunnen draaien heb ik de libcrypto.so.0.9.8 library nodig. Mijn vraag is nu: kan iemand mij uitleggen hoe ik deze library kan compilen voor dit fastwel board? Ik heb een debian sarge omgeving voor compilatiedoeleinden (hierop is de customized kernel van het board ook op gecompileerd) maar weet niet hoe ik een library voor een andere omgeving kan compileren. Alvast bedankt voor jullie hulp! posixx
Frans B Geplaatst: 31 oktober 2006 Geplaatst: 31 oktober 2006 Ik heb hetzelfde probleem met puppy-linux. Nu heb ik cardserver van newcamd erop gezet en dat werkt wel. Dat library gedoe schijnt lastig te zijn. Ps, werkte het wel met een oudere newcs, en zoja, welke versie ? System Administrator (niet van deze site)
moreno40 Geplaatst: 31 oktober 2006 Geplaatst: 31 oktober 2006 cd /lib ln /lib/libcrypto.so.0.9.7 /lib/libcrypto.so.0.9.8 dan werkt het weer grt
PosiXX Geplaatst: 31 oktober 2006 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2006 He moreno, klopt dat gebruik ik nu ook, alleen krijg ik op m'n dreamcrypt kaart een melding: unresolved symbol: BN_CTX_new. En dat is een gevolg van de verkeerde lib. Ik moet dus een nieuwe lib zien te vinden voor syslinux. Overigens is dit een probleem vanaf newcs versie 1.11 RC18
moreno40 Geplaatst: 31 oktober 2006 Geplaatst: 31 oktober 2006 anders probeer deze eens grt 1252543-libcrypto.so.0.9.zip
PosiXX Geplaatst: 4 november 2006 Auteur Geplaatst: 4 november 2006 Helaas, krijg een GLIBC_2.4 not found. Ik weet inmiddels hoe ik het initrd image van de syslinux distro van het board kan mounten. Mijn vraag is nu; hoe kan ik ervoor zorgen dat die initrd image wordt opgewaardeerd met de nieuwe libs? Het overkopieren van mijn debian omgeving werkt niet, ook dezelfde melding verschijnt. Als ik ervoor een nieuwe development environment moet optuigen hoor ik het graag, ik hoop dat iemand me kan helpen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen