Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb begin dit jaar een md8080xl gekocht (Medion). Deze bezat geen tv-kaart waardoor de front video-ingangen het niet deden. Nu heb ik er één voor weinig op de kop kunnen tikken, maar weet niet hoe ik de audiokabels (intern) moet aansluiten. Ik heb hiervoor al diverse fora afgestruind.

Wie kan mij helpen?

Mvg,

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Geplaatst:

Volgens mij hoort daar toch een tv kaart in te zitten en al helemaal een analoge.

Ik zou toch even de helpdesk bellen en vragen of je niet als nog recht op hebt,

Vaak is het bij Medion service aan huis en krijg je misschien wel een nieuwe + installatie.

Groeten van Martin.

Groeten van Martin.

Geplaatst:

@Thomas2000

MD8008_TV-Tuner%207134%20ISDN%20Vorderse

Rechts de drie aansluitingen waarvan de gele de video is.

Zelf zijn de batterijen van de camera leeg en kan ik de kast niet los halen omdat ik dit nu zit te typen op dat machientje.

@BMW Rijder

dit is een pc die niet bij de een grote winkel is gekocht. Dit is via een regionale importeur van (duitse) medions. Hierin was de (analoge) tv-kaart niet aanwezig. Nu heb ik deze kunnen kopen voor weinig (om zo te capturen via de front-ingang) maar heb alleen de gele stekker (die los in de pc aanwezig was) aangesloten. Ik zie één (gelijkende) zwarte audiostekker van voren naar het moederbord gaan. Meer van deze stekkers kon ik niet vinden. Ik heb wel van die audiokabels meegekregen met het kaartje, maar weet niet hoe ik deze aan moet sluiten.

Hier moeten jullie het ff mee doen.

Mvg,

Henri Busger

Eerste Nokia 9302S met 3 flash en motorondersteuning in Enter, Nu ook met REVOLUTION 3.1 Beta

Geplaatst:

Die witte en rode zijn voor linker en rechter speaker. Die zouden ergens op de geluidskaart moeten en indien die onboard is zitten die vlakbij de output stekkertjes.

Groeten Thomas

Rule #1 Good computers don't go down.

Rule #2 There is no such thing as a good computer.

Geplaatst:

Ik zal proberen de kabels aan te sluiten. Alleen zijn er per aansluiting 4 nodig voor één kanaal (links c.q rechts). Dit lijkt me toch een beetje overbodig (alhoewel het met de kleuren wel klopt). Ik zal ff (nader, ik heb natuurlijk al wat geprobeerd: zwarte stekker van voren van de frontingang(en) uit het mobo gehaald en in de witte aansluiting gestopt. Ik had gedacht dat dit ingangen waren (uitgangen via pci??). deze zet ik nu terug in het mobo)kijken hoe de situatie nu is en wat er mogelijk is. Ook zal ik ff de layout van het mobo posten. Of ik specificaties (qua kabels) van de frontingangen weet ik niet.

Foto mobo:

md8080.jpg

In bijlage een uitleg in word-document. De originele pdf-file was 6,5mb.

Mvg,

Henri Busger

1253604-infomainboardmd8080xl.doc

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen