Ga naar inhoud

hulp met acces database

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

Ik ben bezig met een database(applicatie)in acces. Nu heb ik een Formulier gemaakt, waarin een checkbox staat.

Nu worden de gegevens uit het formulier weggeschreven naar de tabel calls. Alleen die checkbox wordt niet overgenomen.

In de tabel staat een kolom die heet standby, deze bevat ook een checkbox, en hierin zou de waarde uit het formulier moeten worden overgenomen, maar dit gebeurd niet. Als ik het formulier invul, en de checkbox aanvink, wordt de checkbox in het formulier niet aangevinkt.

Iemand enig idee hoe ik dit kan regelen?

Geplaatst:

Hoe heb jij die checkbox gedefinieerd in de tabel? ja/nee

Kan jij hem in het tabellenoverzicht wel aanklikken als ja/nee?

Heb jij hem in dat formulier niet per ongeluk beveiligd tegen schrijven?

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Geplaatst:

In het tabel overzicht kan ik hem wel aanvinken(ja/nee).

Het formulier is niet beveiligd tegen schrijven..want ik kan hem 100% bewerken en invullen

En hoe bedoel je : hoe heb je die checkbox gedefineerd in de tabel. Die checkbox is zo'n box waar je op kan klikken en krijg je een vinkje te zien...is dat wat je bedoeld?

Geplaatst:

Ik kan mij niet voorstellen dat die checkbox niet werkt als hij rechtstreeks vanuit de tabel op het formulier wordt gezet.

Klik rechts bij de opmaak van het formulier op de checkbox en kijk onderaan bij de eigenschappen. Staat daar iets wat niet goed is?

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Geplaatst:

Indien je Access tabel niet te groot is, zet dan een lege versie als bijlage of via PM. Kan ik er beter naar kijken en je een oplossing geven.

Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E

Geplaatst:

ok..ik plaats de tabel wel. Alleen hoe kan ik alleen de tabel plaatsen?en niet de hele database?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen