Ga naar inhoud


Film1 in HD bij Casema


Bink

Aanbevolen berichten

Dit vond ik op een ander forum, daar zónder bronvermelding.

Maar aan de schrijfstijl te zien is het overgeschreven uit een persbericht (van Casema?). En gezien de eerdere screendumps in dit forum, geloof ik het ook wel.

-----------------------------

 

Casema digitale Televisie start met doorgifte van Film 1 in HDTV kwaliteit.

 

Dit zal per overmorgen (1 november) aanvangen met 1 film per dag in de 1080i norm HDTV.

 

Deze uitzendingen zijn met de speciale HDTV ontvangers weer te geven (zie het Samsung HDTV assortiment in onze webwinkel).

 

De overige kanalen van Film 1 en Sport 1 blijven uiteraard gewoon te ontvangen via Casema DTV.

 

Later zal er waarschijnlijk een uitbreiding in het HDTV pakket volgen zodat bijvoorbeeld ook de Sport 1 HDTV uitzendingen te ontvangen zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Dat maakt niet uit Klaus, de bron (FILM) is vrijwel altijd gewoon 24 full frames per second (die een speedup naar 25fps krijgen voor PAL).

 

Of je die progressieve frames nu interlaced gaat uitzenden of je verdubbelt de framerate naar 720p50.. Het zal weinig uitmaken. Meer dan die 25 progressieve beelden per seconde krijg je er echt niet uit.

 

Als echter de bron 1080i is, en @home zou het als 720p uitzenden (en ik heb een vermoeden dat ze dat doen, omdat ik het Film1 logo altijd zag knipperen, alsof het interlaced is geweest), dan halen ze de resolutie gewoon naar beneden, en dat is niets anders dan downscalen.

 

Hoeft overigens geen ramp te zijn. Het plaatje was nog zéér smakelijk, waarschijnlijk vooral te danken aan de hoge bitrate (14mbps toen!).

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Off topic-

Uit het vorige bericht maak ik op dat er bij Film1 dus nog een logo in beeld gezet wordt; ik vraag me af waarom, maar vermoed dat zij gewoon daar op "kicken". Anders dan kijkertje pesten is het m.i. niet. Zij voegen niets toe en het wordt alleen gezien door abonnees. Er zijn in Nederland zelfs zenders die tijdens gewone uitzendingen zelfs twee logos in beeld hebben, met sommige programmas er nog eentje linksonder bij!! Ik snap niet dat daar zo weinig tegen gedaan wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de BBC pakken ze het in ieder geval wel beter aan inderdaad. Áls er al een logo is, dan is het klein, grijs en het staat stil. En het komt in z'n eentje. Bij films gaat het logo sowieso weg.

 

In de Benelux zijn bijna alle logo's in kleur (aaaaargh), een aantal te groot (blegh), op de publieke omroep zijn er nu meerdere (omfgwtfbbq) en sommigen wagen ze het nog om te bewegen ook (Ketnet b.v.), afleidende ellende. Net als bij de BBC gaat het logo wel eens weg, alleen niet bij films: alleen in de reclame. Bij de BBC gaat het logo in de reclame.. Hee wacht..

 

Ik kon het tot nu toe altijd wel verdragen (zolang het STIL stond), maar nu de publieke omroep met meerdere én kleurige logotjes komt is gewoon de maat vol. Als je zelf niks fatsoenlijks kan verzinnen, kopieer dan alsjeblieft gewoon de BBC. Beter goed gejat dan slecht verzonnen.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het logo van Discovery HD slaat echt alles. De blauwe balk met HD erin is overdreven groot en het ziet er gewoon lelijk uit. Je zou denken dat met HD het logo juist kleiner kan, omdat het dan nog altijd scherp is en het toch vaak op een groot scherm word bekeken. Ik wil niet weten hoe het eruit ziet op een 50+ inch plasma :-s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Anzo, ik hoopte zo... misschien wordt dat wel gelezen door een of andere programmaverantwoordelijke in Hilversum en schaamt ie zich dusdanig dat ie minstens één logo weghaalt. En inderdaad Klaus_1250 op 50 inch (127cm) kan je naast sommige logo's nog nauwelijks naastkijken.

Voor zenders als de BBC wil ik best betalen, maar gelukkig zijn ze vrij uit de lucht te plukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...