Funfreak Geplaatst: 1 november 2006 Geplaatst: 1 november 2006 Ik wil de boxen van mijn stereo-installatie aan mijn home-cinemasysteem koppelen. Moeten echter omschakelbaar zijn naar mijn gewone stero-installatie. Ik wil in 1 keer 4 of 5 boxen omschakelen. Kan iemand mij een merk/type noemen van een switch(box) die hier geschikt voor is?
Gast Geplaatst: 2 november 2006 Geplaatst: 2 november 2006 Elke schakelaar die 4x wissel heeft is geschikt, maar ik zou er zo geen weten. Kwaliteitswinst valt hier niet meer te halen, speaker kabel enzo is totaal ongevoelig voor van alles en nog wat (niet verwonderlijk met 8 ohm impedantie). Een open uitgang kunnen versterkers wel tegen. Zou ook een zotte boel zijn als dat niet kon.
Big fellow Geplaatst: 3 november 2006 Geplaatst: 3 november 2006 Waarom zouden de torren om je oren moeten gaan vliegen dan? Het zijn geen HF versterkers... Audio versterkers kunnen tegenwoordig prima tegen onbelast werken... Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag; Je wilt 4 of 5 speakers tegelijk omschakelen. Begrijp ik hier uit dat je 2 speakers op het linker kanaal wilt zetten en 2 op het rechter? Als dat het geval is dan moet je even nakijken of de versterker de parallel impendantie wel kan verwerken. De schakelaar die je nodig hebt is zoals al eerder werdt aangegeven een 4 voudige wisselschakelaar. Neem er wel eentje die de stromen kan verwerken die de versterker kan gaan leveren aan de speakers. Verkijk je hier niet op... Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen