dannyboy Geplaatst: 1 november 2006 Geplaatst: 1 november 2006 Hallo, Een probleem van een vriend: Zijn laptopscherm valt zo nu en dan uit. Wordt dus zwart. Zo ook vandaag. Vervolgens zet hij de laptop mbv aan/uit-knop uit en weer aan en sinds dan start de laptop en gaat door tot het Windows logo en sluit dan weer af en begint opnieuw. Het bureaublad verschijnt dus niet meer. Hij blijft in een loop (Eng:spreekje uit als "loep") . Start opnieuw, kan waarschijnlijk xp niet opstarten en sluit weer af. Opnieuw en opnieuw. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik denk zelf fat het een harwarematig probleem is. Vandaar in dit forum. Maar zou het ook een softwarematig iets kunnen zijn? Er schijnen geen meldingen te zijn in de tussentijd op het scherm. Alvast bedankt en de groeten, DB Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W
bmw rijder Geplaatst: 1 november 2006 Geplaatst: 1 november 2006 Dat heb ik laatst ook gehad met mijn pc, ik kreeg het xp logo te zien en gelijk daarna geen beeld meer. De monitor schakelde ook uit, dacht eerst dat het aan de videokaart lag, maar ik kon hem wel opstarten in de veilige modus en toe bleef het beeld ook goed. Maar nu de oplossing: Dus in de veilige modus opstarten en dan een herstelpunt zoeken toen de laptop het nog goed deed. Groeten van Martin. Groeten van Martin.
Gast Geplaatst: 3 november 2006 Geplaatst: 3 november 2006 Probeer inderdaad eens in veilige modus op te starten en kijk in de diverse Event logs of er duidelijke probleemmeldingen zijn. Pas nog iets geinstalleerd of ge-update? Mij lijkt het nl. een driverprobleem
Gast Geplaatst: 4 november 2006 Geplaatst: 4 november 2006 Of een keer opstarten vanaf de xp cd (herstel console of hoe dat ook al weer heet) en chkdsk uitvoeren op de schijf. Dat heeft al meerdere keer bij een vergelijkbaar probleem bij mij opgelost.
Gast Geplaatst: 5 november 2006 Geplaatst: 5 november 2006 gewoon linux live cd eroverheen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, long live linux, succes g.gerrut
Ome Merde Geplaatst: 7 november 2006 Geplaatst: 7 november 2006 veel toegevoegde waarde indeed staat/stond sp2 geïnstalleerd ? ja ? mooi, XP er over heen installeren, hiermee behoud je je data. booten van de XP-cd, installeren kiezen (niet "R" van recovery). op een gegeven moment zal de setup naar eerder geïnstalleerde versies zoeken. hier moet setup je eerdere XP installatie vinden. vervolgens druk je op "R" en scoor je een bakkie koffie (kan ff duren nl.) XP zal nu opnieuw worden geïnstalleerd met databehoud (usersettings, programma's, data, etc.). als het dan nog steeds niet werkt, dus hij boot nog steeds in een loop, voer dan eens een memtest uit met memtest86 (google). merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 7 november 2006 Geplaatst: 7 november 2006 En als je dus wel de R kiest kun je chkdsk dus even proberen. Als het werkt is je systeem waarschijnlijk weer exact zoals van voor de problemen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen