Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even een vraagje, ik heb hier een 140W trafo waar 5 20W/12V halogeen lampjes aan hangen d.m.v. zo'n draadsysteem gespannen tussen twee wanden ( uit Zweden ) Gisteren kapot gegaan, dus wilde ik de zekering vervangen, maar die was niet uit de houder te krijgen. Uiteindelijk wel de zekering verwijderd maar toen was hij al helemaal kapot eveneens de houder. Dus even de twee draden aan elkaar verbonden, en er was weer licht. Kan dit voorlopig blijven zitten of moet ik snel op zoek gaan naar een passende zekering houder.

gr.D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

hoi,

waarschijnlijk is je zekering kapot gegaan door een slecht contact in de zekeringhouder. Dit valt wel meer voor, maar dat bewijst ook dat er een grootte stroom door de draden vloeit.

Ik zou zo snel mogenlijk voor een andere zekering zorgen.

Je beschermd er niet alleen je trafo mee, maar ook je hele huis.

Een groot deel van de branden, zeker in de horeca, wordt veroorzaakt door halogeen verlichting.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Toch maar een zekering tussen plaatsen. Een zekering gaat pas stuk als er een kortsluiting of overbelasting is geweest.

Als je die kortsluiting opnieuw krijgt zonder zekering; dan komt er na verloop rook uit je transfo -- dit kan brand veroorzaken en je transfo zal defect raken;

boarder

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen