tycaja Geplaatst: 6 november 2006 Geplaatst: 6 november 2006 Ik zie door het bos de bomen niet meer, ik zou willen upgraden naar een dual-core mobo, maar weet bij god niet wat te kopen ? ik twijfel zelfs tussen een AMD en een intel processor. wie kan mij wat nittige tips geven die ook nog betaalbaar blijven ? Alvast bedankt. ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Gast Geplaatst: 6 november 2006 Geplaatst: 6 november 2006 Volgens mij zijn de Intel dual cores toch net een stukje sneller dan de AMD versie. Om je verder te kunnen helpen is van belang wat je budget is en je wensen zijn. De kans dat je onderdelen kunt het gebruiken is trouwens klein. Vaak moet je van een AGP naar een PCI Express videokaart en van DDR1 naar bv DDR2. Hardeschijf kun je meestal wel hergebruiken, maar het is dan de vraag of je dat wel wilt.
tycaja Geplaatst: 6 november 2006 Auteur Geplaatst: 6 november 2006 Ik zou denken aan een budget van +/- 600 euro voor het mobo/proc/mem harde schijf van 120gb heb ik en werk liefst met externe HDD (2 x 500GB)daar kan ik wel mee voort. Ik zou ook graag de nieuwe onderdelen kunnen verbouwen in een HTPC volgend jaar (kwestie van moeder wat rustig te houden ik vrees dat het budget wat nip zal zijn maar hoop doorond te kunnen draaien. verbinding is via WIFI van US Robotics. ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Gast Geplaatst: 6 november 2006 Geplaatst: 6 november 2006 1gb dual channel ddr2 geheugen kost zo'n 100-120 euro. Goedkoopste Core 2 Duo Processor +/- 200 euro. Neem nog een Asus P5B-VM moederbord erbij van 130 euro en je bent klaar voor in totaal 450 euro. Je moet mogelijk wel een nieuwe voeding kopen(ATX2.0)
Penthe Geplaatst: 6 november 2006 Geplaatst: 6 november 2006 Citaat: Ik zou denken aan een budget van +/- 600 euro voor het mobo/proc/mem harde schijf van 120gb heb ik en werk liefst met externe HDD (2 x 500GB)daar kan ik wel mee voort. Ik zou ook graag de nieuwe onderdelen kunnen verbouwen in een HTPC volgend jaar (kwestie van moeder wat rustig te houden ik vrees dat het budget wat nip zal zijn maar hoop doorond te kunnen draaien. verbinding is via WIFI van US Robotics. Voor 600 euro heb je een compaq presario intel dualcore 3.5ghz met 200gb hd erin en ATI 256mb gfx 1gb aan geheugen, cardreader, dual dvd writer die 20x aankan op een dvd-r, digitaal geluid en noem maar op. Ik moest voor de presario iets meer betalen maar deze heb ik dan ook sinds begin dit jaar nu staat hij net iets onder de 600 euro te koop nieuw dit wel zonder monitor echter wel met keyboard en muis en een xp home. Ik ben er zeer en ook echt zeer tevreden mee al vond ik het in de beginnen vervelend dat het systeem te nieuw was voor linux maar dat is nu ook van de baan.
tycaja Geplaatst: 6 november 2006 Auteur Geplaatst: 6 november 2006 das goed nieuws, dank u. ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
tycaja Geplaatst: 6 november 2006 Auteur Geplaatst: 6 november 2006 is indd overwegen waard, dan kan ik deze pc aan de zoon geven. is hij meteen ook blij. ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
tycaja Geplaatst: 6 november 2006 Auteur Geplaatst: 6 november 2006 Citaat: Voor 600 euro heb je een compaq presario intel dualcore 3.5ghz met 200gb hd erin en ATI 256mb gfx 1gb aan geheugen, cardreader, dual dvd writer die 20x aankan op een dvd-r, digitaal geluid en noem maar op. En welk model mag dat dan wel zijn, ik vindt die niet terug ! moest dit niet mogen op het forum kan je me altijd pm sturen. dank u ------------------------------------------------ VU duo - dreambox 7000/160Gb -T90 4sats Als je niets kan zeggen die mooier klinkt dan de stilte, zwijg dan.
Penthe Geplaatst: 6 november 2006 Geplaatst: 6 november 2006 Citaat: Citaat: Voor 600 euro heb je een compaq presario intel dualcore 3.5ghz met 200gb hd erin en ATI 256mb gfx 1gb aan geheugen, cardreader, dual dvd writer die 20x aankan op een dvd-r, digitaal geluid en noem maar op. En welk model mag dat dan wel zijn, ik vindt die niet terug ! moest dit niet mogen op het forum kan je me altijd pm sturen. dank u Ik heb de spaanse versie natuurlijk wat meer koeling, dus even op sticker kijken SR1789(ES) waar ES natuurlijk voor spanje staat, dit model kun je ook in nederland kopen. Dus hoeft niet per PM in dit geval.
Gast Geplaatst: 7 november 2006 Geplaatst: 7 november 2006 Dit is alleen wel een oudere pentium 4 dual core(Pentium D) machine, en geen core 2 duo(pentium m gebaseerd). Die core 2 duo's zijn veel minder warm(en dus stiller). De snelste pentium D is daarnaast nog langzamer dan de goedkoopste core 2 duo. ( lees bijvoorbeeld hier: http://www.techspot.com/review/8-intel_core_2_duo_family/ ) Je kunt trouwens ook wel voor een paar tientjes een kast kopen bij de onderdelen die ik voor had gesteld. Als je een nieuwe videokaart wilt hebben moet je het zeggen, maar er zit een onboard (shared memory) videokaart op het asus moederbord.
Penthe Geplaatst: 7 november 2006 Geplaatst: 7 november 2006 Citaat: Dit is alleen wel een oudere pentium 4 dual core(Pentium D) machine, en geen core 2 duo(pentium m gebaseerd). Die core 2 duo's zijn veel minder warm(en dus stiller). De snelste pentium D is daarnaast nog langzamer dan de goedkoopste core 2 duo. ( lees bijvoorbeeld hier: http://www.techspot.com/review/8-intel_core_2_duo_family/ ) Logish dat mijn pc wat ouder is die kocht ik begin dit jaar je link zegt dit By Steven Walton on August 2, 2006 das een paar maandjes na mijn aanschaf Maar zoals al gezegd ben ik er zeer tevreden mee dus hoeft het even niet weer super nieuw te zijn want volgende week komt er weer wat nieuws uit. Voorheen haalde ik gewoon de onderdelen uit de kast kocht nieuw moederboard en wat daarbij nodig was aan geheugen ect en bouwde die lekker zelf in, maar heb helaas niet echt de ruimte meer om dit te doen al staan er nog steeds 2 2ghz amd durons die beiden ooit een ander mainboard krijgen want de asrock mainboardjes die daar in zitten waren binnen jaar kapot. Daarom heb ik begin dit jaar maar besloten om gewoon een kant en klare pc te kopen. En mijn ervaringen zijn dat als je pc zelf samensteld en je het laat bouwen bij de pc boer het toch vrij vaak niet goed gebeurd helaas, het beste blijft of kant en klare geteste pc kopen, of alle onderdelen plus kast mee naar huis en zelf geheel opbouwen en dat laatste zijn veel mensen huiverig voor bemerk ik vaak terwijl dit eigenlijk niet nodig is.
Gast Geplaatst: 7 november 2006 Geplaatst: 7 november 2006 Dat niet alles het nieuwste van het nieuwste hoeft te zijn snap ik, maar de core 2 duo is echt een grote vooruitgang op diverse vlakken. Als je de keuze hebt zou ik dus niet meer voor de pentium D gaan. Zelfbouw heeft naar mijn mening het voordeel dat je alles precies naar je wensen kunt aanpassen, en zo slecht zijn de systemen niet bij een beetje professionele computerboer.
Gast Geplaatst: 7 november 2006 Geplaatst: 7 november 2006 Dell heeft ook enkele core 2 duo systemen die je zelf kunt samenstellen vanaf ongeveer 750 euro als je het zelfbouwen niet aandurft. Als je een compleet vergelijkbaar systeem zelf bouwt kun je alleen wel meer dan 100 euro goedkoper zijn. Ook computerwinkels als sallandautomatisering doen het wel vanaf 660 euro.
Penthe Geplaatst: 7 november 2006 Geplaatst: 7 november 2006 Citaat: Dat niet alles het nieuwste van het nieuwste hoeft te zijn snap ik, maar de core 2 duo is echt een grote vooruitgang op diverse vlakken. Als je de keuze hebt zou ik dus niet meer voor de pentium D gaan. Zelfbouw heeft naar mijn mening het voordeel dat je alles precies naar je wensen kunt aanpassen, en zo slecht zijn de systemen niet bij een beetje professionele computerboer. Nou als ik nu de mainboards gaat vervangen wordt dat wel nieuwste van het nieuwste natuurlijk dat lijkt me logish, maar voor nu voldoet mijn compaq dat het aanraadbaar is nieuwer te kopen blijft altijd een feit, maar misschien gaat dat net iets over de topic starters budget? Ik heb met zelf samen gestelde pc´s door zeer goede computerzaken vaak fouten meegemaakt vooral als je gelijk voor een bedrijf 20 van die pc´s laat bouwen dan is het toch niet goed gebeurd met 30% van deze pc´s, heb zelfs een keer meegemaakt dat er op een 300ddr mainboard 400ddr geheugen werdt geprikt. En dan moeten ze allemaal weer terug wat erg vervelend is. Maar neem aan dat het met 1 single pc wel los zal lopen kwa foutjes of er moet weer een nieuwe werknemer in de leer rondlopen
Gast Geplaatst: 7 november 2006 Geplaatst: 7 november 2006 Het kan ook voor 450 euro zoals ik in eerste instantie meldde. Dan blijft er nog 150 euro over voor een computerkast + nieuwe hardeschijf, en dat is makelijk haalbaar. Ik gaf nu gewoon twee voorbeelden van een kant en klaar systeem omdat jij daar over begon.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen