Ga naar inhoud

Weg vallen van "signaal kwaliteit: lemon pvr 070

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik weet niet of iemand mij kan helpen maar ,ik heb sinds 2 weken een lemon in bezit en heb de Inverto pro dvb-s2 compliant quad monoblok23 mm lnb er op gezet.

Nou heb ik telkens het probleem dat de signaal kwaliteit van 65/66% terug valt naar 20 dan weer 30 dan weer 60 % etc.hij stotterd en het beeld valt soms helemaal weg.Ik heb de leverancier er al bij gehad , we hebben al een nieuwe lnb geplaatst maar probleem blijft.

Ik weet niet meer wat te doen lemon weg doen of nieuwe kabels of ....

Heeft iemand dit al een s eerder gehad ?

Gr Andre

Geplaatst:

Is dat tijdens regenbuien?

Zo ja, daar hebben meerdere mensen last van!

Geplaatst:

Nee niet tijdens het regenen.Ook niet tijdens het zappen

De leverancier weet het ook niet meer ( daar heb ik overigens niets over te klagen)Ik kan hem zo omruilen maar wat moet je dan nog nemen.

Geplaatst:

Als je er zeker van bent dat de kabels (en DiseqC) in orde zijn, mag je aannemen dat het probleem in de tuner(s) kan zitten.

Er zijn problemen (geweest) met slechte tuners.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Geplaatst:

Hoi, nou ik ga de kabel vervangen en als het dan nog niet over is dan weet ik het niet meer , maar bedankt

Geplaatst:

Voordat je allerlei hardware uit elkaar trekt doe eens een reboot (Echt 10 seconden stroom er af).

Voordat je reboot:

-Antenne instellingen checken en eventueel aanpassen.

-Cam in andere slot zetten.

Ik heb hetzelfde probleem gehad en na bovenstaande acties was het verdwenen. Ik heb er geen wetenschappelijke verklaring voor maar baat het niet, dan schaadt het zeker niet. Als het geen resultaat geeft kun je altijd nog onderdelen vervangen.

Geplaatst:

Hoi, ik heb de reboot geprobeerd maar nog niets ,heb ook de kabels vervangen en nog naadje.Contact gehad met C.W. komt langs en de Lemon wordt vervangen voor een inverto . Hoop dat het dan beter gaat.

Bedankt alvast

Geplaatst:

Hoi, alles is vervangen,nieuwe ontvanger (inverto) nieuwe lnb ( edison) en een moter laten plaatsen .

Super had ik mgelijk moeten doen.

Bedankt degene die mee dachten

Geplaatst:

Hoi, ik heb een soortgelijk probleem met mijn Lemon pvr 070.

Soms (maar irritant vaak) als ik mijn Lemon aanzet heb ik geen ontvangst, signaal sterkte maar 'n procent of wat, en kwaliteit 0%.

Na een tijdje loopt de sterkte en kwaliteit dan weer op naar 60%/60% en heb ik weer prachtig beeld. Het heeft in ieder geval niks met regen of slecht weer te maken.

Weet iemand raad of heeft iemand dit al eens eerder van een Lemon gehoord?

groetjes,

martin

Lemon 070

Cam Aston Dual (ik geloof 1.07, in ieder geval de nieuwe)

Twin MTI High Gain Low Noice LNB

30Mtr kwaliteits coax kabel

Geplaatst:

Hoi, ik had ook dit probleem.Heb nu een inverto en het probleem is weg.

Mag ik vragen waar je deze lemon gekocht hebt?

Geplaatst:

Mijn Lemon 070 heb ik over het internet nieuw gekocht.

Hij geeft nu telkens 0%/0% aan als ik hem uit standby haal, binnen een paar minuten is alles weer in orde.

Erg vreemd allemaal.

Ik ben bang dat als ik nu met dat ding terug ga dat hij het op dát moment nu juist wel even doet en er niks aan de hand lijkt te zijn.

Erg frusstie allemaal.

groetjes !

Geplaatst:

Is dit op beide tuners zo?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

Ja, op beide tuners geeft hij dan de zelfde slechte ontvangst en kwaliteit.

Geplaatst:

Hmm.. klinkt als een local oscillator in de LNB die aanloopt.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen