Gast Geplaatst: 9 november 2006 Geplaatst: 9 november 2006 Ik probeer mijn firmware te updaten TF 4000PVR, heb die van www.topfield.co.kr gehaald, versie 11 okt06. Ik krijg telkens code E-03 op de sat ontvanger te zien na enkele minuten downloaden (pc -> topfield via rs232). Hij was bij stap dn 44, er kwan een error in het scherm external .. de rest kon ik zo snel niet lezen. Wie weet raad
Beobuddy Geplaatst: 9 november 2006 Geplaatst: 9 november 2006 Misschien de ontvanger in radio stand zetten voor je gaat laden? DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.
Gast Geplaatst: 10 november 2006 Geplaatst: 10 november 2006 Ik heb me precies gehouden (meerdere keren geprobeert) aan de procedure die decodertje beschrijft. Hij stopt ook niet altijd op het zelfde moment, soms al binnen een minuut soms na een aantal minuten, maar eindigd altijd in E-03 code. Ik heb ook al wat verschillende instellingen geprobeert van de COM1 poort maar ook dan zie ik geen verschil. Wel heb ik ondertussen een andere pc (veel sneller, pentium 1 -> pentium 4) en heb ik de firmware al bijna 2 jaar niet meer geupdate. Waar kan de com1 poort het beste op ingesteld zijn? De reden dat ik de firmware wilde updaten is dat ik de nederlandse zenders 1,2 en 3 niet meer aan kan. Ook niet na opnieuwzoeken wat ik hier gelezen had, moet je dan nog meer doen na het zoeken? Is de procedure en hulpprogramma van decodertje nog actueel of is er de afgelopen jaren iets veranderd? Het is overigens een TF4000PRV. adi
Gast Geplaatst: 12 november 2006 Geplaatst: 12 november 2006 Niemand een idee waarom mijn update niet goed gaat? Het beeld op nl 1 2 3 heb ik wel weer terug maar ik wil nu toch ook nog graag de laatste update erop zetten. adi
grunnsat Geplaatst: 12 november 2006 Geplaatst: 12 november 2006 Citaat: Niemand een idee waarom mijn update niet goed gaat? Waarschijnlijk kun je de bitrate van de poort instellen die je voor het downloaden gebruikt. Probeer die eens op een lagere snelheid in te stellen.
Gast Geplaatst: 13 november 2006 Geplaatst: 13 november 2006 Op pc gebied ben ik een bijna analfabeet, kun je misschien uitleggen hoe/waar ik dat kan doen. bvd adi
grunnsat Geplaatst: 13 november 2006 Geplaatst: 13 november 2006 Voor de TF5200 is er het "TFD Download Manager" programma om firmware serieel te downloaden. Als je dat start krijg je een window te zien met o.a. "Port Setup". Als je daarop klikt komt er een klein Serial Port Setting window te voorschijn met o.a. de Speed instelling. Die instelling kun je dan wijzigen van 19.2 K tot 115.2 K . Als die nu op 115.2 K staat kun je de snelheid verlagen tot bijv. 57.6 K. Ik vermoed dat de 4000 een soortgelijk programmaatje gebruikt.
WPW Geplaatst: 14 november 2006 Geplaatst: 14 november 2006 Heb je geen bijzonder software draaien die elke minuut (of zo) iets staat te doen? outlook,sqlserver,antivirus,scanners,etc... laat taakbeheer eens meelopen om te zien of er 'wat in de weg zit'. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Gast Geplaatst: 14 november 2006 Geplaatst: 14 november 2006 ik had precies het zelfde probleem, ik kon het op onderstaande manier oplossen. je topfield downloader rechts aanklikken en bij eigenschappen kijken waar je compatibilteit/ compatibiliteitsmodum op staat, deze moet op windows98/ME staan ook als je xp gebruikt. hoop dat het bij jou ook lukt? gr Shanna
Gast Geplaatst: 15 november 2006 Geplaatst: 15 november 2006 Hallo Shanna, Ik heb het zojuist meteen uitgeprobeerd en inderdaad mijn compatibilteit/ compatibiliteitsmodum stond niet goed. Nu ging het meteen goed. Bedankt!! Adi
Gast Geplaatst: 25 februari 2007 Geplaatst: 25 februari 2007 Hoi Adi en Shanna Ik heb het al gevonden en het is gelukt!!! Ik heb nu hetzelfde probleem, waar moet je precies rechtsklikken? Ergen in het tfd donwloadprogramma? Ewald
Gast Geplaatst: 25 februari 2007 Geplaatst: 25 februari 2007 Je moet TFD_down in compatibiliteitsmode zetten Klik met de rechter muisknop op tfd-down.exe kies eigenschappen ga naar tabblad compatibiliteit zet deze op windwows 98/ windows ME Suc6 Ed
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen