Dagger38 Geplaatst: 11 november 2006 Geplaatst: 11 november 2006 Via ghost heb ik een werkende image van mijn oude ATA drive gemaakt. Recentelijk heb ik een SATA drive aangeschaft en via ghost weer het image op de nieuwe drive geplaats. uiteraard werkt het niet , na de start van windows kom ik in een blauw scherm , gevold door een herstart van mijn computer. Waarom? omdat de drivers voor de SATA kaart van adaptec natuurlijk niet in de windows setup staan. Vraag is nu: Hoe krijg ik die drivers in windows die op de image staat? Een methode is om van voor af aan opnieuw te beginnen maar dat zie ik niet zitten. Suggestie? laat maar komen PS: het is een adaptec 1210 SA kaart waarop de drive is aangesloten , en ik hab ook geen oude drive meer die groot genoeg is om het daarop te zetten en dan eventueel over te zetten op de nieuwe Dagger38 VU+ duo 4K SE ontvanger
Rayman Geplaatst: 11 november 2006 Geplaatst: 11 november 2006 Een manier om de sata drivers in je image te krijgen weet ik helaas niet, misschien een slimmer iemand........? Een andere oplossing misschien, met een omweg. Boot vanaf je Windows XP Installatie cd. Druk tijdens de installatie op F6 om je sata drivers te installeren. Ga vervolgens verder met een nieuwe XP installatie totdat je op het scherm komt op welke partitie je windows wilt installeren. Kies hier voor de optie herstellen (onderaan in het scherm). Al je programma's en instellingen blijven dan bewaard. Wel zul je alle windows updates weer moeten installeren. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Dagger38 Geplaatst: 11 november 2006 Auteur Geplaatst: 11 november 2006 Goeie poging maar ik krijg geen optie herstellen wanneer ik met de xp schijf opstart?? Dagger38 VU+ duo 4K SE ontvanger
Big fellow Geplaatst: 11 november 2006 Geplaatst: 11 november 2006 Is het niet mogelijk om in de safe mode de drivers te installeren? Dus opstarten in safe mode, drivers installeren, reboot? Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Dagger38 Geplaatst: 11 november 2006 Auteur Geplaatst: 11 november 2006 kan zelfs niet met de safe mode opstarten aangezien ook die mode de sata drive niet herkend Dagger38 VU+ duo 4K SE ontvanger
Big fellow Geplaatst: 11 november 2006 Geplaatst: 11 november 2006 Een optie die ik ergens anders las, en misschien wel de gemakkelijkste... Gebruik een geleende PATA disk met de originele installatie erop. Sluit de SATA disk aan op de kaart en start Windows. Windows ziet de nieuwe hardware, en zal de drivers gaan installeren. Als dat eenmaal gedaan is, een image maken, en deze op de SATA schijf zetten. Opnieuw opstarten, en het zou moeten werken... Maar als je geen schijf kan lenen dan wordt het lastig.... Suc6! Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Dagger38 Geplaatst: 12 november 2006 Auteur Geplaatst: 12 november 2006 Moet ik dan maar een naar een driveke zoeken. Je hoort nog van me Bedankt dagger38 VU+ duo 4K SE ontvanger
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen